آلیشا کیز در العلا عربستان سعودی اجرا می‌کند

این خواننده مطرح تاکنون ۱۵ بار جایزه گرمی را از آن خود کرده است

این چهره سرشناس در عرصه کارآفرینی و توانمندسازی زنان نیز فعالیت دارد-‌experience alula

آلیشا کیز، ترانه‌سرا و خواننده سرشناس آمریکایی سبک «آر‌اند‌بی»، روز ۲۴ فوریه در سالن «مرایا» در  شهر باستانی العلا در عربستان سعودی اجرا خواهد داشت.

این دومین اجرای آلیشا کیز در العلا خواهد بود. او پیش‌تر نیز در سال ۲۰۲۲ در سالن مرایا روی سن رفت و با استقبال گسترده هنر دوستان عربستان سعودی مواجه شد.

کیز ۴۲ ساله نه‌تنها صدای فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه به مهارت در پیانونوازی مشهور است. طرفداران آلیشا کیز همواره در کنسرت‌های او با انواع شگفتی‌ها مواجه می‌شوند، زیرا این هنرمند توانایی‌های خود را با پیانوی بزرگ در صحنه به نمایش می‌گذارد.

آلیشا کیز تاکنون برنده ۱۵ جایزه گرمی شده است. او که در کنار فعالیت در عرصه موسیقی، کارآفرین مطرحی نیز به شمار می‌رود، قرار است‌ میزبان یک سخنرانی در العلا با عنوان «زنان برای زنان» باشد که روز ۲۵ فوریه برگزار می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیز سال گذشته نیز در این رویداد که شرکت «گود اینتنشنز»  Good Intentions (شرکت مشاور خلاق مستقر در عربستان سعودی) برگزار کرد، شرکت داشت. در این نشست،‌ زنان سعودی و سایر شرکت‌کنندگان مطرح جهانی، دیدگاه‌های خود را درباره چگونگی ارتقای زنان در عرصه‌های مختلف، به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش العربیه، به نظر می‌رسد آلیشا کیز با حضور دوباره در عربستان سعودی قصد دارد با صدای منحصربه‌فرد، پیام‌ قدرتمند و تعهد به توانمندسازی زنان و اطلاع‌رسانی به جامعه، همچنان به تاثیر ماندگار خود بر زنان عربستان سعودی ادامه ‌دهد.

شهر کهن‌ العلا در شمال‌ غربی عربستان قرار دارد. این محوطه تاریخی با مقبره‌های باستانی محافظت‌شده، در حال حاضر از مقصدهای محبوب گردشگری است و فعالیت‌های سرگرمی، از جمله کنسرت‌های خوانندگان سرشناس، در آن برگزار می‌شود.

کنسرت‌های متعددی که در چند سال اخیر و در پی اصلاحات شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودیدر این کشور برگزار شده، شگفتی بسیاری در کشورهای منطقه برانگیخته است. در این کشور که به سرعت به سمت توسعه فرهنگی گام برمی‌دارد،‌ اینک از خوانندگان مطرح جهان در رشته‌های مختلف برای اجرای کنسرت دعوت می‌شود.

قرار است ۹ هتل جدید و یک مجموعه اقامتی کوچک در هگرا که در فهرست یونسکو قرار دارد، ساخته شود. به گزارش نشنال نیوز، پیش‌بینی می‌شود که العلا حدود ۳۲ میلیارد دلار به اقتصاد عربستان سعودی کمک کند.

کمیسیون سلطنتی العلا پیش‌بینی می‌کند که جمعیت این منطقه تا سال ۲۰۳۵ سه برابر شود و به ۱۳۰ هزار نفر برسد و حدود ۳۸ هزار شغل جدید در آن ایجاد شود.

بیشتر از موسیقی