گردهمایی لس‌آنجلس از نگاه روزنامه این شهر؛ ۸۰ هزار نفر شرکت کردند

به گزارش لس‌آنجلس‌تایمز، حضور شاهزاده رضا پهلوی در این گردهمایی شور و شوق زیادی در بین حاضران پدید آورد و تظاهرکنندگان از او استقبال کردند

لس‌آنجلس‌تایمز در گزارشی با اشاره به گردهمایی روز شنبه ایرانیان در لس‌آنجلس که به دعوت شاهزاده رضا پهلوی برگزار شد، تعداد شرکت‌کنندگان در این گردهمایی علیه جمهوری اسلامی را ۸۰ هزار نفر برآورد کرد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، این بزرگترین تجمع ایرانیان در آمریکا به‌شمار می‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از آغاز خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که با کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، در پنج ماه اخیر ایرانیان در سراسر جهان از جمله‌ آمریکا در روزهای پایانی هفته به خیابان آمده‌اند و علیه جمهوری اسلامی تظاهرات کرده‌اند. آنها همبستگی و حمایت خود را از خیزش مردم داخل ایران علیه جمهوری اسلامی به‌تصویر کشیدند.

گردهمایی روز شنبه در لس‌آنجلس به دعوت شاهزاده رضا پهلوی، بزرگترین تجمع ایرانیان در آمریکا را رقم زد.

به گزارش لس‌آنجلس‌تایمز، حضور شاهزاده رضا پهلوی در این گردهمایی شور و شوق زیادی در بین حاضران پدید آورد و تظاهرکنندگان به‌طور گسترده از او استقبال کردند.

این گردهمایی همزمان با فراخوان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای برگزاری پرشور راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار شد.

اما تصاویر راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران نشان می‌دهد که جمعیت اندکی به فراخوان خامنه‌ای پاسخ دادند.

در مقابل ده‌ها هزار نفر با در دست داشتن پرچم‌های شیروخورشید نشان ایران در پاسخ به دعوت شاهزاده رضا پهلوی در لس‌آنجلس تجمع کردند.

لس‌آنجلس‌تایمز در توصیف این گردهمایی نوشت که دریایی از پرچم ایران با نشان شیر‌و‌خورشید که پس از انقلاب ممنوع شد محوله پارک بزرگ لس‌آنجلس را پر کرد.

به گزارش این روزنامه، شماری از معترضان از شمال کالیفرنیا و آریزونا به لس‌آنجلس آمده بودند.

همزمان تجمع دیگری نیز به دعوت مسیح علی نژاد، حامد اسماعیلیون و نازنین بنیادی و با حضور چهره‌های سرشناس مانند گوگوش و فرامرز اصلانی در واشنگتن برگزار شد.