رئیس پلیس راهور ناجا: افزایش بهای بنزین تاثیری در کاهش مصرف نداشت

وزیر صنعت در پاسخ به لاریجانی : باید بپذیریم افزایش قیمت بنزین روی قیمت دیگر کالاها اثر می‌گذارد

STR / afp از ۲۴ آبان ماه نرخ بنزین آزاد سه برابر شده است

با گذشت ۱۰ روز از افزایش سه برابری بهای بنزین، علی لاریجانی از افزایش قیمت برخی کالاهای دولتی سخن گفته و وزیر صنعت نیز این نکته را خاطرنشان کرده که دولت از قبل می‌دانسته که افزایش بهای بنزین روی قیمت دیگر کالاها تاثیر می‌گذارد. همزمان رئیس پلیس راهور ناجا هم اعلام کرده که تا کنون افزایش ۳۰۰ درصدی بهای بنزین که قرار بود در کنترل مصرف نیز تاثیرگذار باشد، تاثیری بر کاهش مصرف نداشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز (دوشنبه) با اشاره به گرانی برخی کالاها گفت، کالاها و خدماتی که توسط شرکت‌های دولتی تولی می‌شوند نباید افزایش قیمت داشته باشند و دولت باید کنترل قیمت‌ها در این بخش را بر عهده داشته باشد. او همچنین به ظرفیت‌های بسیج برای کنترل قیمت‌ها از جمله کرایه تاکسی‌ها اشاره کرد.

در مقابل این انتقاد لاریجانی که خود به همراه حسن روحانی و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در شورای هماهنگی اقتصادی مصوبه افزایش قیمت بنزین را از ۲۴ آبان‌ماه به اجرا گذاشته، وزیر صنعت گفت که دولت از آغاز می‌دانسته که قیمت بنزین روی قیمت بقیه کالاها تاثیر می‌گذارد.

رضا رحمانی با اشاره به اینکه باید این واقعیت را بپذیریم که بنزین گران شده گفت: افزایش قیمت بنزین در جامعه تاثیر خود را گذاشته است و در تلاش هستیم که افزایش قیمت‌ها معقول باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفته بود افزایش قیمت بنزین حدود چهار درصد در طول یک سال بر تورم تاثیر دارد.

مقامات دولت در حمایت از افزایش بهای بنزین سعی در محدود جلوه دادن آثار تورمی آن و نقش مستقیم افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت دیگر کالا‌ها دارند. اما واقعیت‌ها موجود با گفته‌های آنها در تضاد است.

از سویی دیگر در حالی که دولت روحانی از کاهش مصرف به عنوان یکی از منافع افزایش قیمت بنزین نام برده بود، رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید افزایش قیمت بنزین تا کنون منجر به کاهش مصرف نشده است.

به گزارش فارس به نقل از کمال هادیانفر، مصرف بنزین تا دو روز پیش ۱۰۵ میلیون لیتر در روز بوده، در حالی که در شرایط طبیعی این رقم ۹۴ میلیون لیتر است.

بیشتر از