قوانین جنسیتی در جشنواره وایکینگ‌ها لغو شد

این رویداد که برای اولین بار در سال ۱۸۸۱ برگزار شد، به خاطر مهمانی‌هایی که اغلب شامل رقص سنتی شتلند و مصرف زیاد الکل است، شهرت دارد

سرانجام «مردانه» بودن جشنواره وایکینگ اسکاتلند لغو شد. هزاران نفر سه‌شنبه شب در شهر لرویک در جزیره شتلند اسکاتلند گرد هم آمدند تا جشنواره آتش Up Helly Aa را جشن بگیرند. برای اولین بار در تاریخ این رویداد، زنان هم  اجازه مشارکت داشتند، با این حال هیچ زنی در مراسم اصلی حضور نداشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، کمیته مسئول جشنواره «Up Helly Aa» در شهر اصلی لرویک شتلند، سال گذشته اعلام کرد که زمان لغو ممنوعیت شرکت زنان در راهپیمایی سنتی فرا رسیده است.
این رویداد که پایان فصل کریسمس را نشان می دهد، به  طور سنتی شامل حدود هزار شرکت کننده مرد معروف به گیزر است که لباس وایکینگ‌ها را می‌پوشند و برای رژه در شهر به دسته‌های کوچکی  تقسیم می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


این راهپیمایی را یک فرمانده اصلی هدایت می‌کند و در نهایت شرکت‌کنندگان از مشعل‌های شعله‌ور خود برای به آتش کشیدن یک ماکت وایکینگ استفاده می‌کنند.
این رویداد مدرن که برای اولین بار در سال ۱۸۸۱ برگزار شد، به خاطر مهمانی‌هایی که اغلب شامل رقص سنتی شتلند و مصرف زیاد الکل است، شهرت دارد.
این جشنواره ۱۴۲ ساله که گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند در آخرین سه‌شنبه ژانویه جشن گرفته می‌شود.
اولین بار در سال ۲۰۱۵ به زنان اجازه شرکت در این رویداد داده شد اما کمیته شهر لرویک در برابر اجازه دادن به شرکت کنندگان زن برای مشارکت در جشن میراث نورس جزیره ایستادگی کرد.
امسال باوجود برداشته شدن محدودیت‌های جنسیتی، هیچ زنی در گروه اصلی که راهپیمایی را رهبری می‌کند حضور نداشت.
برگزارکنندگان جشنواره گفتند فهرست شرکت‌کنندگان  در سال ۲۰۲۱، قبل از اعلام لغو محدودیت‌های جنسیتی در ژوئن ۲۰۲۲، تکمیل شده بود و آن‌ها امیدوارند زنان در جشنواره سال بعد حضور فعالی داشته باشند.

بیشتر از زندگی