خداحافظی واران ۲۹ ساله از تیم ملی فرانسه

این مدافع ۲۹ ساله یکی از بازیکنان کلیدی دشان و عضو اصلی تیمی بود که در جام جهانی ۲۰۱۸ قهرمان شد

واران بعد از هوگو لوریس و استیو مانداندا، سومین ملی‌پوش فرانسوی است که بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ از این تیم خداحافظی می‌کند-FRANCK FIFE / AFP

رافائل واران، مدافع باسابقه فرانسه در ۲۹ سالگی تصمیم گرفته که از تیم ملی خداحافظی کند. او این خبر را با انتشار پستی در حساب اینستاگرامش اعلام کرد. واران بعد از هوگو لوریس و استیو مانداندا، سومین ملی‌پوش فرانسوی است که بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ از این تیم خداحافظی می‌کند.

در متنی که مدافع منچستریونایتد نوشته، آمده است: «نمایندگی کشور فوق‌العاده‌مان برای یک دهه، یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من بوده است. ماه‌هاست که به این موضوع فکر می‌کنم و به این نتیجه رسیدم که زمان مناسبی برای خداحافظی از بازی‌های ملی است.»

واران در سه جام جهانی برای فرانسه بازی کرد و یکی از اعضای اصلی این تیم در قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. در کارنامه واران قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۱هم دیده می‌شود. نود و سومین و آخرین بازی ملی این مدافع فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بود که فرانسه در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه در واکنش به خداحافظی واران گفت: «رافائل چند روز قبل با من تماس گرفت تا دلایل خداحافظی‌اش از تیم ملی را توضیح بدهد. او پسر باهوشی است که می‌داند قبل از تصمیم تمام جوانب آن را ارزیابی کند. من نمی‌خواهم جزئیات تماس‌مان را بازگو کنم، ولی رافائل باور دارد که به انتهای داستانش با تیم ملی فرانسه رسیده است. من هم در زمان بازی شرایط تقریبا مشابهی را تجربه کردم، دلایلش را درک می‌کنم و به آن احترام می‌گذارم، هرچند با در نظر گرفتن دستاوردی که برای تیم ملی داشت و تا لحظه آخر جام جهانی نقش لیدری را به خوبی انجام داد، جدایی‌اش تاسف‌آور است.»

دشان که قراردادش را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرده، درباره خداحافظی لوریس و واران اضافه کرد: «ما از سال ۲۰۱۲ تا امروز رابطه مستحکمی داشتیم و قطعا نمی‌توانم برای پایان این دوره احساساتی نشوم. او هم مثل هوگو لوریس، اگر مصدوم نبود در تمام فهرست‌های من حاضر بود. رافائل یک مدافع مستعد در رئال مادرید بود که برای اولین بار برای بازی دوستانه مقابل اروگوئه به تیم ملی دعوت شد. او خیلی زود خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کرد. او از همان روزها توان رهبری‌اش را به نمایش گذاشت تا من با خیال راحت بازوبند کاپیتانی را در ۲۱ سالگی به او بسپارم.»

واران گفته است که با خداحافظی از تیم ملی می‌خواهد دقایق بیشتری را کنار خانواده‌اش بگذراند. به گزارش «لوپاریزین» خستگی ذهنی و ناراحتی شکست در فینال جام جهانی قطر هم در این تصمیم موثر بوده است. واران همچنین مصدومیت مزمنی در زانوی راستش دارد و با کنار رفتن از تیم ملی می‌خواهد توانش را برای بازی در رده باشگاهی حفظ کند.

بیشتر از فوتبال