خشم گل‌محمدی؛ پرسپولیس تیم حکومتی نیست

سرمربی پرسپولیس بعد از بازی با آلومینیوم اراک معتقد بود که تصمیمات داور علیه تیمش، به خاطر او است

لیگ برتر همچنان تحت تاثیر اعتراضات سراسری است و تلاش برای عادی نشان دادن اوضاع بی‌نتیجه به نظر می‌رسد-خبرگزاری لیگ برتر

کمتر از یک هفته بعد از شکست پرسپولیس در اهواز، این تیم در خانه مقابل آلومینیوم اراک متوقف شد تا صدر جدول را به سپاهان واگذار کند.

این بازی تحت تاثیر تصمیمات مرتضی منصوریان، داور بازی قرار گرفت که از نگاه اعضای پرسپولیس به زیان آنها بود. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس تندترین انتقادات را نسبت به قضاوت منصوریان داشت. او به طور تلویحی گفت که این کارشکنی‌ها به خاطر موضع‌گیری‌های سیاسی‌ اوست و قرار نیست که پرسپولیس قهرمان لیگ شود. گل‌محمدی در همراهی با مردم چند بار متن‌هایی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.
صحنه‌های جنجالی داوری این بازی از اواسط نیمه اول شروع شد که منصوریان برخورد مدافع آلومینیوم با دیاباته را پنالتی اعلام نکرد و در اواخر این نیمه به بیرانوند به دلیل تکل روی فخرالدینی بیرون محوطه جریمه کارت قرمز داد. پرسپولیسی‌ها معتقد بودند که قبل از این خطا، بازیکن آلومینیوم در موقعیت آفساید بود. پرسپولیس در نیمه دوم با وجود یک بازیکن کمتر بازی را در اختیار داشت و روی دروازه آلومینیوم حمله می‌کرد. آنها در دو صحنه دیگر معتقد به خطای پنالتی بودند، ولی منصوریان دستور به ادامه بازی داد.
در پایان بازی کارشناسان داوری نظرات متفاوت و متضادی درباره این صحنه‌ها داشتند، ولی مربیان و بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند که داور کاملا علیه آنها سوت زده است. مصاحبه گل‌محمدی اما بسیار تند بود و مدعی شد که در اعتراض به این اتفاقات هفته آینده تیم امید را به زمین می‌فرستد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


سرمربی پرسپولیس در نشست خبری گفت: «قضیه اصلا فوتبالی پیش نمی‌رود. متاسفانه اتفاقات خیلی بودار و مشکوک است. شاید اگر من سرمربی این تیم نبودم، این اتفاقات نمی‌افتاد.»
گل‌محمدی ادامه داد: «یک سال و نیم با این تیم قرارداد دارم و هیچ‌کس نمی‌تواند من را از این تیم تکان دهد، هیچ‌کس. نه آقای درویش و نه آقایان در هیئت مدیره. چون مردم پشت این تیم هستند. یک سال و نیم من جام نمی‌گیرم، هواداران عزیز من عذرخواهی می‌کنم از تک تک‌تان و می‌دانم چه حس و حالی دارید. در این مدت از جام خبری نیست. از هفته بعد با تیم امید می‌روم مسابقات، مگر اینکه حکم اخراج من را از بالا بالاها بدهند اگر برش دارند. از باشگاه ما این اتفاق نخواهد افتاد. متاسفانه در این هفته‌های اخیر اتفاقاتی هم در داخل تیم و هم در بیرون تیم می‌افتد و این هم وضع داوری است. می‌دانند چه کسی را بگذارند؛ وقتی اسم آقای منصوریان آمد و کسی از من پرسید، من فقط سر تکان دادم. واقعا جای تاسف دارد برای کسانی که تصمیم گرفتند که این اتفاق برای پرسپولیس بیفتد. یک سری چیزها بین پرسپولیس و مردم است که نمی‌توانید از این تیم بگیرید. شاید جام را بگیرید اما شرف و غیرت و مردانگی تیم را نمی‌توانید بگیرید. مردم پشتش هستند، این تیم حکومتی نیست و مردمی است. حالا بزنید و بکوبید اما همه چیز مشخص است برای مردم. هیچ اتفاقی برای این تیم نخواهد افتاد. خودتان را خراب می‌کنید و مهر مردم را از دل می‌برید. من صحبت فوتبالی زیاد ندارم. همین جور ادامه می‌دهیم و با امیدها به مسابقات خواهیم رفت تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.»

گل‌محمدی در پایان گفت: «هیچکس اراده‌ای ندارد که یک تیم خاص قهرمان شود. اراده این است که ما قهرمان نشویم، چون من سرمربی تیم‌ام.»
پرسپولیس چهارشنبه هفته آینده باید بدون بیرانوند محروم در آبادان با صنعت نفت روبه‌رو شود و مشخص نیست که اعتراضات تند گل‌محمدی با چه واکنشی از طرف فدراسیون فوتبال مواجه خواهد شد. این دومین هفته متوالی است که اجازه ورود محدود تماشاگران به ورزشگاه‌ها داده شده و بازی پرسپولیس – آلومینیوم اراک هم در حضور هواداران تیم تهرانی برگزار شد، با این حال لیگ برتر همچنان تحت تاثیر اعتراضات سراسری ماه‌های اخیر است و تلاش برای عادی نشان دادن اوضاع بی‌نتیجه به نظر می‌رسد.

بیشتر از فوتبال