حمایت هایکو ماس از تظاهرات علیه نئونازی‌ها در آلمان

وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید، نئونازی‌ها و وحشت‌آفرینان در اقلیت هستند

تظاهرات علیه راست افراطی در آلمان ، ۲۳ نوامبر ۲۰۱۹/Ole Spata / dpa / AFP
 

تظاهرات گروه راستگرای افراطی آلمان، حزب ملی دموکراتیک (ان پی دی)، که هدفش قدرت‌نمایی و ارعاب گزارشگران منتقد از آرمان‌های این گروه بود، در تظاهرات متقابل مخالفانش محو شد.

روز شنبه، حدود یکصد تن از هواداران «ان پی دی» با در دست داشتن پرچم قرمز و سیاه و سفید این گروه نئونازی، در شهر هانوفر دست به تظاهرات زدند.

اما گردهمایی کوچک آن‌ها در تظاهرات متقابل مخالفان‌شان که بالغ بر ۵ هزار نفر می‌شدند، محو شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تظاهرات مخالف «ان پی دی» در پی تقاضای «استفان وایل» فرماندار ایالت «ساکسونی سُفلی»، در فضایی مملو از رنگ و شادی برگزار شد. او از مردم خواسته بود تا در مقابل افراط‌گرایی راستگراها، جبه های متحد نشان دهند. 

آقای وایل از ساکنان منطقه خواسته بود تا در حمایت از آزادی رسانه‌ها در محل حاضر شوند. پیش از آن، سازما‌ن‌دهندگان تظاهرات «ان پی دی» با انتشار عکس یک گزارشگر در اینترنت که در مورد این گروه مقاله مفصلی نوشته بود، خواهان برگزاری یک تظاهرات شده بودند.  

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، در واکنش به تظاهرات گسترده و متقابل علیه «ان پی دی» در توییتی نوشت:«آنچه در سراسر آلمان می‌گذرد، می‌توان در هانوفر مشاهده کرد: نئونازی‌ها و وحشت‌آفرینها که خبرنگاران را دنبال می‌کنند، در اقلیت هستند. از همه کسانی که علیه این رژه بی‌مایه دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز زدند، سپاسگزارم.» 

پلیس آلمان که پیش‌تر در اقدام برای منع برگزاری تظاهرات «ان پی دی» ناموفق مانده بود، گفته است که چهار نفر را (در آن تظاهرات) بازداشت کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان