تیم کریکت امارات متحده عربی با تیم افغانستان مسابقه می‌دهد 

پس از لغو بازی‌های افغانستان و استرالیا تیم دیگری با افغانستان مسابقه نداده است 

بر اساس یک توافق پنج‌ساله با هیات کریکت امارات متحده عربی، تیم کریکت افغانستان از این پس بازی‌های خود را در شهرهای مختلف امارات برگزار خواهد کرد- Ishara S. KODIKARA / AFP

بالاخره پس از نزدیک به یک ماه از زمان لغو مسابقه تیم ملی کریکت استرالیا با تیم افغانستان، اینک تیم ملی امارات متحده عربی حاضر شده است که با تیم افغانستان یک دور مسابقه دهد. به گفته مسئولان ورزش کریکت امارات متحده عربی، تیم کریکت این کشور قرار است در ۱۶ فوریه سه مسابقه (۲۰‌ آوره) با تیم کریکت افغانستان برگزار کند. این مسابقات در چهارچوب توافق حمایت از تیم کریکت افغانستان انجام می‌گیرد که چندی پیش میان مسئولان کریکت دو کشور به امضا رسید. مبشر عثمانی، رئیس هیات کریکت امارات متحده عربی، پیش‌بینی می‌کند که سه مسابقه بسیار رقابتی و سرگرم‌کننده برای تماشاگران برگزار شود. او همچنین گفت که حمایت از تیم افغانستان، در چهارچوب یک توافق پنج‌ساله میان هیات‌های کریکت دو کشور صورت می‌گیرد و بر این مبنا، تیم ملی کریکت امارات منتظر پذیرایی از تیم افغانستان است. 

در همین حال، نصیب خان، مدیر اجرایی هیات کریکت افغانستان، نیز به رسانه‌ها گفت که برای تیم افغانستان جای خوشحالی است که در چهارچوب یک توافق پنج‌ساله، از حمایت هیات کریکت امارات برخوردار می‌شود. نصیب خان بازی‌های این سری T20 را نخستین گام از همکاری‌های دو جانبه‌ در توافق پنج‌ساله میان دو هیات دانست. 

قرار است برای نخستین بار، راشد خان، ستاره مشهور تیم کریکت افغانستان، در جایگاه کاپیتان، هدایت تیم کریکت افغانستان را بر عهده داشته باشد. این بازی‌ها در روزهای ۱۶، ۱۸ و ۱۹ فوریه در ورزشگاه کریکت ابوظبی و نیز ورزشگاه شیخ زاید برگزار شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این، تصمیم هیات کریکت استرالیا به لغو سه بازی با تیم افغانستان، سروصداهای زیادی به پا کرد. هیات کریکت استرالیا روز ۱۳ ژانویه اعلام کرد که به دلیل نقض حقوق زنان در افغانستان تحت حکومت گروه طالبان، تیم کریکت این کشور هر سه بازی خود را با تیم افغانستان که قرار بود مارس ۲۰۲۳ در چهارچوب تورنمنت ICC در ابوظبی برگزار شود، لغو می‌‌کند. لغو این بازی‌ها با واکنش‌های متفاوتی رو‌به‌رو شد. شماری از چهره‌های افغانستان، به‌ویژه زنان، از این حرکت تیم استرالیا استقبال کردند. اما شخصیت‌های دیگری، از جمله حامد کرزی، رئیس جمهوری اسبق افغانستان، و راشد خان، از بهترین بازیکنان کریکت دنیا که اینک در لیگ استرالیا بازی می‌کند، و نیز تعدادی از مقام‌های طالبان، آن حرکت را محکوم کردند. راشد خان همچنین هشدار داد که در صورت لغو این بازی‌ها، او نیز دیگر در لیگ استرالیا بازی نخواهد کرد. 

بر اساس یک توافق پنج‌ساله با هیات کریکت امارات متحده عربی، تیم کریکت افغانستان از این پس بازی‌های خود را در شهرهای مختلف امارات برگزار خواهد کرد، زیرا تیم‌های ملی کریکت جهان حاضر نیستند در خاک افغانستان بازی کنند.

بیشتر از ورزش