شعارهای شبانگاهی در ایران؛ «چه باحجاب چه بی‌حجاب می‌ریم به سوی انقلاب»

با وجود سرکوب گسترده و قتل بیش از ۵۰۰ نفر در جریان خیزش سراسری، اعتراض‌های مردمی علیه جمهوری اسلامی همچنان دارد

شعارهای شبانگاهی، دیوارنویسی، تخریب بناهای حکومتی و نصب بنرهای اعتراضی علیه جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد و شامگاه شنبه هشتم بهمن‌ماه نیز ویدیوهای و تصاویر زیادی از ادامه اعتراض‌های مردم ایران در جریان خیزش سراسری منتشر شد.

ویدیوهای ارسالی برای ایندیپندنت فارسی نشان می‌دهند که در پایتخت ایران و در محله باغ فیض، مردم شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر داده‌اند. در گیشا شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» از پنجره‌ ده‌ها خانه شنیده شد و ساکنان شهرک اکباتان «مرگ بر خامنه‌ای» و «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» را فریاد زده‌اند. در تهرانپارس مردم بانگ «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» سر دادند و در پونک هم شماری از زنان تهرانی شعارها دادند: «چه باحجاب، چه بی‌حجاب، می‌ریم به سوی انقلاب» و «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»

یک شهروند معترض شامگاه شنبه هشتم بهمن در اتوبان امام علی تهران با اسپری رنگ، روی یک بیلبورد تبلیغاتی شهرداری تهران نوشت: «ایران وکالت می‌دهد» تا بدین ترتیب حمایت خود از شاهزاده رضا پهلوی را اعلام کند. ویدیویی هم از پاشیدن رنگی شبیه به رنگ خون روی یکی از بنرهای جشنواره تئاتر فجر در حوالی چهارراه ولی‌عصر تهران برای ایندیپندنت فارسی ارسال شده است.

در چند روز اخیر و پس از آغاز جشنواره‌های حکومتی تئاتر و فیلم فجر، هنرمندان زیادی در ایران در همراهی با خیزش سراسری و در اعتراض به جمهوری اسلامی، انصراف یا همراهی نکردن خود با این جشنواره‌ها را اعلام کرده‌اند.

شامگاه شنبه در کرمان، سه شهروند معترض به جمهوری اسلامی، یک بنر از قاسم سلیمانی، فرمانده کشته‌شده سپاه قدس، را در یکی از میدان‌های اصلی این شهر آتش زدند.

شنبه‌ شب در بابل و بابلسر در استان مازندران هم شعارهای «رضا شاه روحت شاد» و «شاهزاده کجایی، به داد ما بیایی» از منازل ده‌ها تن از اهالی شنیده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بندرعباس، تعدادی از مردم با تجمع در یکی از خیابان‌ها چند سطل زباله را آتش زدند و شعارهایی همچون «جمهوری اسلامی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم» را فریاد زدند. در ایذه در استان خوزستان نیز مردم در خانه‌ها علیه بسیج و سپاه پاسداران شعار دادند.

دختران جوان در شاهرود واقع در استان سمنان، در ساعت‌های ابتدایی یکشنبه، روی دیوارهای شهر خود با اسپری‌های رنگی شعارهای «زن، زندگی، آزادی» و «می‌جنگیم می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» نوشتند.

معترضان به جمهوری اسلامی در لاهیجان و بندرانزلی در استان گیلان هم برای فراخوان اعتراضی مردمی در روز دهم بهمن بنری را از پل‌‌های عابر پیاده آویزان کردند و چند بنر حکومتی از جمله تصاویر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را پاره کردند.

تصاویر و ویدیوهایی از اعتراض‌های شبانگاهی علیه جمهوری اسلامی در دیگر شهرهای ایران مانند بجنورد، کرج، شهریار، یزد و اصفهان نیز در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد بر خلاف ادعای مسئولان جمهوری اسلامی، خیزش سراسری ایرانیان تمام نشده و شعله‌های آن همچنان روشن باقی مانده است.

در ماه‌های گذشته با وجود قتل بیش از ۵۰۰ نفر، نابینا شدن ده‌ها تن و بازداشت ده‌ها هزار نفر دیگر به دست نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، مردم همچنان در رسانه‌های اجتماعی همدیگر را به ادامه حضور در خیابان‌ها و تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی دعوت می‌کنند.

با توجه به افزایش نرخ تورم و وخیم‌تر شدن وضعیت اقتصادی مردم در ماه‌های گذشته، بسیاری از ناظران و تحلیلگران سیاسی از آغاز دوباره اعتراض‌های گسترده خیابانی علیه جمهوری اسلامی در ماه‌های پیش رو خبر می‌دهند.