این «مادر به خطا» را استیضاح کنید

ناسزا به ترامپ در تماس زنده تلفنی بینندگان با یک برنامه تلویزیونی

روند پرونده استیضاح رئیس جمهور آمریکا به مرحله حساسی رسیده استALEX WONG / AFP

در برنامه‌ای در تلویزیون، به بینندگان فرصتی داده شد تا نظرشان را در باره دونالد ترامپ ابراز کنند؛ و «مانتی» از فلوریدا، نهایت استفاده را از این فرصت کرد.

تهیه کنندگان شبکه تلویزیونی سی-اسپن آمریکا شاید پیش‌تر هم از باز کردن خطوط تلفن به روی تعدادی از بینندگان پرسروصدا که دیدگاه‌هایی جناحی در باره تحقیقات جاری در باره  استیضاح رئیس جمهوری آمریکا دارند، پشیمان شده بودند. ولی این بار احتمالا  خیال کردند که مشکلی با مانتی پیش نخواهد آمد، چون پای تلفن، ظاهرا جنتلمنی مودب و خوش صحبت به‌نظر می‌رسید.

در حالی که دوربین پخش زنده، صحنه‌هایی را از مقطع تنفس در جلسه کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان نشان می داد، مانتی گفت: «سلام. پیش و بیش از همه چیز می‌خواستم معذرت‌خواهی کنم از همه ابله‌ها و تلفن کننده‌های قبلی، به‌خصوص از آلاباما.» سپس، بعد از یک وقفه، ادامه داد: «ثانیا، می‌خواستم بگیم این مادر.... را استیضاح کنید. روز خوش!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از سکوتی کمتر از یک ثانیه، گوینده که تصویرش دیده نمی‌شد، این ناسزای پیش از ساعت خاص بزرگسالان در تلویزیون را با حالتی حاکی از ملال و بی‌اعتنایی، ندیده گرفت، و سپس قبراق و سرحال گفت: «ممنون، مانتی از فلوریدا. تلفن‌های بینندگان، امروز در همین جا تمام می‌شود.»

این تلفن، هرچند حاوی ناسزا بود، ولی انعکاسی بود از حرف‌های رشیدا طلیب، نماینده زن کنگره از ایالت میشیگان.

در ماه ژانویه، اندکی پس از مراسم تحلیف، این نماینده دموکرات مکالمه‌ای با پسر کم سن و سالش را به یاد آورد که در آن به او گفته بود: «عزیزم... ما وارد کنگره می‌شویم و این مادر... را استیضاح می‌کنیم.»

خود روند استیضاح هم اکنون دارد به مرحله حساسی می‌رسد. چند شاهد مهم گواهی داده‌اند که آقای ترامپ علنا در باره معاملات بحث‌انگیزش با اوکراین، روایتی ساختگی ارائه کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان