تصادف و حریق اتوبوس در جنوب غربی پاکستان ۴۰ کشته برجا گذاشت

فقط سه نفر از این حادثه جان سالم به‌در برده‌اند

از میان کل مسافران اتوبوس که ۴۸ نفر بودند، وضعیت پنج‌ تن نامشخص است- Ismail Sasoli/ AFP 

رسانه‌های پاکستان از مرگ ۴۰ تن در اثر تصادف یک اتوبوس در جنوب غربی پاکستان خبر می‌دهند. این حادثه سحرگاه یکشنبه در ایالت بلوچستان و در مسیر کویته به کراچی رخ داد.

یکی از مقام‌های دولتی در ایالت بلوچستان با تایید کشته‌شدن حداقل ۴۰ نفر، تعداد کل مسافران این اتوبوس را ۴۸ نفر اعلام کرد. حمزه انجم، از مقام‌های ارشد منطقه لاسبلا در استان بلوچستان، در محل حادثه به رسانه‌ها گفت که اتوبوس پس از آنکه به ستون یک پل برخورد کرد، از مسیر منحرف شد و سقوط کرد. این اتوبوس پس از سقوط آتش گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمزه انجم افزود شدت آتش‌سوزی به حدی بوده است که اجساد قابل‌شناسایی نیستند و از ۴۸ سرنشین این اتوبوس تنها سه تن جان سالم به‌دربرده‌اند. وضعیت پنج تن از مسافران هم نامشخص است. مسئولان حمل‌ونقل جاده‌ای در بلوچستان در مورد دلایل حادثه توضیحی ندادند اما احتمال بی‌احتیاطی  و قصور راننده را دور از تصور ندانسته‌اند.

وضعیت جاده‌های پاکستان آمار تصادف‌های جاده‌ای را بالا برده است زیرا علاوه بر اینکه عرض جاده‌ها کم است، علائم ترافیکی نیز در حدی نیست که امنیت سفر را تامین کند. بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری راننده‌ها و استفاده نکردن از کمربند ایمنی هم تعداد تصادف‌های منجر به تلفات جانی در پاکستان را افزایش داده است. بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستان، در این کشور سالانه  حدود سه هزار و ۳۰۰ تصادف رخ می‌دهد که اکثرا مرگ‌بارند.

یکی دیگر از دلایل مهم افزایش تصادف‌ها در پاکستان، فساد در بدنه پلیس راهنمایی‌ و رانندگی این کشور ذکر می‌شود. راننده‌های خطاکار معمولا می‌توانند به‌ جای پرداخت جریمه‌های بزرگ با دادن رشوه‌ای اندک خود را از چنگ پلیس برهانند. دولت نیز به زیرساخت‌های راهسازی در این کشور هیچ توجهی نمی‌کند و اکثر جاده‌های پاکستان هم خراب‌اند و هم طبق استانداردهای جهانی نیستند.

سازمان بهداشت جهانی با نگرانی از وضعیت مرگ‌ومیر در اثر حوادث جاده‌ای در پاکستان اعلام کرد ۱.۹ درصد تمامی مرگ‌ومیرها در پاکستان در اثر تصادف‌های ترافیکی است. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، تنها در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۳۰ هزار نفر در پاکستان در اثر تصادف‌ رانندگی جان باخته‌اند.

بیشتر از جهان