بازدید ولیعهد عربستان سعودی از مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول ئی

این رویداد ورزشی برای پنجمین بار در منطقه تاریخی درعیه عربستان سعودی برگزار شد

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست‌وزیر عربستان سعودی، شامگاه شنبه ۲۸ ژانویه (هشتم بهمن) به تماشای مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول ئی ۲۰۲۳ (CORE Diriyah E-Prix 2023) رفت.

این رویداد ورزشی که برای پنجمین بار در شهر تاریخی درعیه عربستان سعودی برگزار می‌شود، یک کلاس مسابقه در رشته اتومبیل‌رانی است که شرکت در آن تنها برای خودروهای کاملا الکتریکی مجاز است. سازمان‌دهی این سری مسابقات را که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، ورود شاهزاده بن سلمان به محل مسابقه با استقبال شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، وزیر ورزش، و شاهزاده خالد بن سلطان الفیصل، رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسیکلت عربستان، مواجه شد. ولیعهد این کشور پس از پخش سرود ملی عربستان سعودی، بر سکوی تماشای مسابقات قرار گرفت و این بازی‌ها را از نزدیک تماشا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مسابقه، علاوه بر مسئولان ورزشی عربستان سعودی مقام‌های رده‌بالایی از دیگر کشورها نیز حضور داشتند. پادشاه سابق اسپانیا، امیر قطر، ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین، ولیعهد اردن، وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان و تعدادی دیگر از شاهزادگان و وزرا مهمانان مسابقات هیجان‌انگیز فرمول ئی ۲۰۲۳ بودند.

در چند سال گذشته نیز مسابقات فرمول ئی در منطقه تاریخی درعیه عربستان سعودی که در فهرست میراث باستانی جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، برگزار شد. این رقابت ورزشی بخشی از مشارکت ۱۰ ساله وزارت ورزش و فدراسیون اتومبیل‌رانی عربستان سعودی و فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی است.

یکی از ویژگی‌های مسابقات فرمول ئی در عربستان سعودی توجه به مسائل زیست‌ محیطی است؛ برای مثال، استفاده از خودروهای تمام‌برقی و فناوری ال‌ای‌دی در مسیر ۲.۸۳ کیلومتری مسابقه که به طور کامل با انرژی تجدیدپذیر فعالیت می‌کند.

برگزاری این مسابقات اتومبیلرانی که حفاظت از محیط زیست را نیز هدف قرار می‌دهد، از آن جهت برای عربستان سعودی اهمیت مضاعفی دارد که مقابله با تغییرات اقلیمی یکی از اهداف برنامه ۲۰۳۰ این کشور به ‌شمار می‌رود.

بیشتر از ورزش