بازداشت اعضای باند قاچاق موادمخدر تحت هدایت شهروند ایرانی در باکو

وزارت کشور جمهوری آذربایجان از دستگیری یک گروه جنایتکاران سازمان‌یافته تحت هدایت فردی به نام امید کریمی خبر داد

وزارت کشور جمهوری آذربایجان اعلام کرد اعضای یک گروه جنایی سازمان‌یافته را که تحت هدایت یک شهروند ایران بوده‌اند، دستگیر کرده است. بنابر اعلام اداره مطبوعات این وزارتخانه، گروه بازداشت‌شدگان که در عملیات نیروهای انتظامی باکو دستگیر شده‌اند، مشغول حمل‌ونقل موادمخدر در جمهوری آذربایجان بوده‌اند.

در اطلاعیه این اداره که روز شنبه، هشتم بهمن‌ماه، منتشر شد، آمده است که نزدیک به ۱۱ کیلو مواد مخدر، ازجمله مت‌آمفتامین معروف به «شیشه» یا «کریستال» از این گروه ضبط شده است.

دستگیری‌ها بر اساس اطلاعاتی انجام شدند که «اداره اصلی مبارزه با جنایت‌های سازمان‌یافته» در وزارت کشور آذربایجان جمع‌آوری کرده بود. دو فرد دستگیرشده امید کریمی، شهروند ایرانی مقیم باکو، و آصف بلیف، شهروند آذربایجانی، بودند. در منازل این افراد، حدود دو کیلو تریاک، مقادیری ماریجوانا و ترازوهای الکترونیک کشف شده است.

به گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان، سایر افراد این باند نیز در باکو دستگیر شدند که اسامی‌شان از این قرار است: روفان آذری، میکائیل رضایف، ایلگار یونوسوف، ناهید عباسوف، خاقانی عزیزلی، شامستان تیموروف، یونس مختاروف و محمد حسنوف. در ماشین‌ها و منازل این افراد درمجموع حدود ۹ کیلو هروئین، مت‌آمفتامین، تریاک و داروهای روان‌گردان پیدا شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های جمهوری ‌آذربایجان تصاویری از این افراد بازداشت‌شده و موادی که توقیف شده‌اند، نیز منتشر کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان حدود سه هفته پیش نیز اعلام کرده بود که مرزبان‌های این کشور جلو ورود یک نفر را که می‌خواسته است از ایران مواد مخدر وارد این کشور کند، گرفته‌اند. براساس بیانیه باکو، این فرد درپی شلیک مرزبان‌ها به خاک ایران فرار کرده بود.

جمهوری آذربایجان از مراکز مهم حمل‌ونقل مواد مخدر در جهان است و شیوع اعتیاد به مواد مخدر نیز در این کشور قابل توجه است. منطقه آستارا، که جنوبی‌ترین بخش این جمهوری است و با شهرستان آستارا در استان گیلان ایران مرز مشترک دارد، همواره ازجمله راه‌های اصلی ورود مواد مخدر به این کشور بوده است. گرچه موارد مرزی اخیر که باکو گزارش کرده، در مناطق بیلغان و فضولی بودند که بیشتر نزدیک مرزهای این کشور با استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی است.

بیشتر از جهان