امارات متحده عربی آماده شکستن رکورد تعداد گردشگران است

دبی بین ژانویه ۲۰۲۲ و اکتبر ۲۰۲۲ پذیرای ۱۱.۴ میلیون بازدیدکننده بوده است

فرودگاه دبی به عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه جهان شناخته می‌شود ـ AFP

در حالی که شمار گردشگران خارجی که ایران را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، به حداقل ممکن رسیده، همزمان با توسعه دستاوردها در زمینه‌های مختلف علمی، تجاری و اقتصادی، بخش گردشگری امارات متحده عربی آماده استقبال از مسافران و به ثبت رساندن یک رکورد جدید در زمینه بازدیدکنندگان در ماه فوریه می‌شود.

به گزارش العربیه، با توجه به برگزاری رویدادهای مختلفی از جمله نمایشگاه بین‌المللی دفاع (IDEX) که بیستم فوریه در ابوظبی آغاز می‌شود، انتظار می‌رود امارات متحده عربی روند رو به رشد در عرصه گردشگری را پس از همه‌گیری کووید-۱۹ حفظ کند.

در سال ۲۰۲۲، هنگامی که بیشتر کشورها محدودیت‌های مربوط به کرونا را پایان دادند، ابوظبی در مجموع از ۴.۱ میلیون بازدیدکننده استقبال کرد؛ رقمی که نشان‌دهنده افزایش ۲۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است.

در این میان، اتباع امارات متحده عربی با ۲۹ درصد (معادل نزدیک به دو میلیون مهمان)، بیشترین سهم را از مهمانان هتل‌های امارات در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دادند. ملیت‌ هندی با ۱۲ درصد در رتبه دوم قرار گرفت که ۳۱ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. اتباع بریتانیا، مصر، فیلیپین و عربستان سعودی هر کدام با سهم چهار درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دبی بین ژانویه ۲۰۲۲ و اکتبر ۲۰۲۲ پذیرای ۱۱.۴ میلیون بازدیدکننده بوده است که نشان‌دهنده افزایشی ۱۳۴ درصدی نسبت به سال قبل است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق آمارهای منتشرشده، میانگین ظرفیت اشغال‌شده هتل‌ها در دبی بین ژانویه ۲۰۲۲ تا اکتبر ۲۰۲۲ به ۷۱ درصد رسیده است که یکی از بالاترین میزان‌های اشغال هتل در جهان است. فرودگاه دبی نیز شلوغ‌ترین فرودگاه جهان به‌شمار می‌رود. این فرودگاه تنها در نیمه نخست سال گذشته میلادی میزبان ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر بود که ۱۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

یکی از رویدادهای مهمی که انتظار می‌رود تعداد بازدیدکنندگان از امارات متحده عربی را بیشتر کند شامل بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گلفود  Gulfood است که ۲۰ فوریه در دبی آغاز می‌شود. این نمایشگاه بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین نمایشگاه تجاری سالانه در صنعت غذا و نوشیدنی در جهان است.

افزون بر آن،‌ انتظار می‌رود فستیوال شیخ زاید نیز که از ۲۵ ژانویه تا ۲۵ فوریه در ابوظبی برگزار می‌شود، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کند. این جشنواره که موتورسواران حرفه‌ای و رانندگان ماشین‌های دریفت از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند، از جذابیت بسیاری برای علاقه‌مندان به این ورزش برخوردار است.

در شرایطی که امارات برنامه‌های متعددی برای رونق بیش از پیش گردشگری، کاهش وابستگی به درآمد نفتی و ایجاد تنوع در درآمدهای اقتصادی در دست اجرا دارد، جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر مسافران جهانی خود را از دست می‌دهد.

روز شنبه هشتم بهمن، ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران، با اشاره به اینکه هیچ گردشگر خارجی برای تورهای ایران در سال جدید رزروی انجام نداده است، گفت: «پس از اتفاقات اخیر که سبب شد بسیاری از تورهای ورودی رزروهای خود را کنسل کنند، در حال حاضر هیچ رزروی برای تور نداریم، این‌گونه به نظر می‌رسد که گردشگران بین‌المللی برنامه‌ای برای آمدن به ایران ندارند.»

بیشتر از سفر