سفره ابوالفضل بین‌المللیِ عیال رئیس‌جمهوری

چرا پرزیدنت رئیسی صدایش را عوض کرد؟

وزیر خارجه چیزی راجع به کله پاچه مورچه نگفت

وزیرخارجه چه گفت؟

با مشکلات زیادی که حکومت اسلامی در دنیا دارد از برجام گرفته تا مسائل نفت و گاز و پهپاد به اوکراین و اولتیماتوم به فرانسه و هراس از اوضاع وخیم رژیم و قرار گرفتن نام سپاه در مرز تروریسم و درگیری با انگلستان برای اعدام علیرضا اکبری و خطر بمباران نیروگاه‌های هسته‌ای توسط آمریکا، کنجکاو بودم که وزیر خارجه حکومتِ زوالی، تازگی چه گفته؟

کلی کنکاش کردم تا پیدا کردم که امیر عبدالهیان فرمایش کرده که:

«بانوی اول کشور، همسر خامنه‌ای است نه همسر رئیسی.»

این فصل الخطاب به موقع، خوشبختانه به دو قطبی بودن اقشار مختلف سرزمین ما پایان داد و بار دیگر فارغ از هرگونه دوگانگی، باعث وحدت کلمه بین آحاد ملت ما شد.

در «کنگره بین المللی بانوان تآثیرگذار» به دعوت همسر رئیسی و دختر علم الهدی (نشان از دو سو دارد این نیک پی) ۳۰۰ تن از زنان تآثیرگذار و از همه جا بی خبر پنج قاره با هواپیمای رایگان به هتل مجانی آمدند که سرشناس‌ترینشان همسر رئیس جمهوری بورکینافاسو بود (اسمش را پیدا نکردم) و عده‌ای گرلفرندهای چند سرباز آفریقایي که قرار است با کودتای بعدی آمریکا بویفرندشان رئیس جمهوری شود.

همه این بانوانی که از لحظه ورود مثل اورانیوم غنی شده بودند، با ذوق‌زدگی از میزبانشان «بانوی اول جمهوری اسلامی» تشکر کردند. خبر به بیت رهبری رسید: چه نشسته‌اید که دختر علم الهدی حقوق حقه «ننه مجتبی» را به نام خود مصادره کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

متعاقباً وزیر خارجه رژیم بطور رسمی و دیپلماتیک به بیت رهبری احضار می‌شود و مراتب نارضائی والده آقا مجتبی (که والده آقا مصطفی هم هست) به او ابلاغ می‌شود.

چنین بود که دیدم آقای عبدالهیان برای پایان دادن به شایعه منازعات پشت پرده (به قول خودش: حواشی)، در یک مصاحبه مفصل ویدیوئی با رنگ پریده اعلام کرد که «همسر آقای رئیسی هم قبول دارد که بانوی اول مملکت، همسر خامنه‌ای است نه خودش.»  او در ارتباط با این حکم حکومتی گفت که «خود من شخصاً زنگ زدم به خانم رئیس جمهور... »  (احتمالاٌ چیزی راجع به کله پاچه مورچه نگفته.)

هزینه این مراسم با نرخی که خودشان تخفیف داده‌اند تا اینجا حدود ۲۱ میلیارد تومان بوده به اضافه ۲۰ هزار یورو که به هریک از هفت نفر شرکت کنندگان جایزه داده‌اند. خبر خوب اینکه برای تحمیل نشدن این هزینه به ملت بدبخت و زیر خط فقر، این رقم را از محل درآمد نفت تآمین می‌کنند!

به گزارش خبرنگار ما از آنجا که اغلب بانوان شرکت کننده و تاثیرگذار نمی‌دانستند چرا دعوت شده‌اند و جایزه گرفته‌اند،‌ خانم انسیه خزعلی برای آنها جلسه توجیهی گذاشته و حالیشان کرده که چون خانم علم الهدی تا پیش از پرزیدنت شدن شوهرش، همه ماهه سفره ابوالفضل مینداخته و زن‌های همسایه هم‌تیپ خودش را دعوت کند و خرج بدهد، حالا این مراسم را به جایگزینی سفره ابوالفضل برگذار کرده.

آخرین خبر اینکه بعید به نظر می‌رسد پرزیدنت رئیسی به راحتی اجازه داده باشد وزیر خارجه‌اش «خود من شخصاً» با عیال او صحبت تلفنی داشته باشد. احتمال می‌رود وقتی عبدالهیان زنگ زده،‌ آقای رئیسیِ تلفن را برداشته باشد و خود او شخصاً صدایش را نازک کرده و گفته باشد: «بسم الله الرحمن الرحیمِ، ..... الو!».

***

اینستاگرام هادی خرسندی

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه