گزارش پارلمان استرالیا از اخاذی سایبری عوامل سپاه

دولت استرالیا همچنان قصد ندارد حجم دارایی‌های مرتبط با وابستگان به «رژیم» در استرالیا را اعلام کند

گزارشی که در پارلمان استرالیا ارایه شده است، نشان می‌دهد که عوامل سپاه پاسداران با حمله‌های سایبری هدفمند علیه سازمان‌های استرالیایی به دنبال سرقت اطلاعات با هدف اخاذی‌اند. این گزارش می‌گوید که عوامل حمله‌ها زیرنظر شرکت‌های ناجی تکنولوژی فاطر در کرج و افکار سیستم یزد فعالیت می‌کنند.

به گزارش ای‌بی‌سی‌، با این حال دولت استرالیا درباره اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سازمان تروریستی اعلام خواهد کرد یا خیر اطلاعاتی منتشر نمی‌کند. دولت استرالیا همچنان قصد ندارد حجم دارایی‌های مرتبط با وابستگان به «رژیم» در استرالیا را اعلام کند.

ایرانیان مقیم استرالیا، مانند ایرانیان در دیگر کشورها در چهار ماه خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، همواره در صحنه حضور داشته‌اند و دولت و نمایندگان پارلمان را برای اخراج عوامل حکومت جمهوری اسلامی و اعلام سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی تحت فشار قرار داده‌اند.

با این حال دولت محافظه‌کار استرالیا هنوز در این مسیر گام برنداشته است و واکنش‌ها به محکوم کردن نقض حقوق بشر و تحریم‌های اندک، محدود است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این گزارش، در تحقیقات اخیر درباره نقض حقوق بشر در ایران که هفته آینده به پارلمان ارایه می‌شود، مدارکی هم درباره رصد ایرانی‌استرالیایی‌ها وجود دارد.

پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد، عوامل جمهوری اسلامی ایرانیانی که در استرالیا علیه رژیم صحبت می‌کنند را زیر نظر دارند و آنها را رصد می‌کنند و آزار می‌دهند.

ای‌بی‌سی‌ می‌گوید که دولت فدرال می‌تواند بر اساس شواهد مرتبط با اعدام معترضان در ایران، علیه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی اقدام کند یا ویزای هر مقام عالی‌رتبه و خانواده آنها را لغو کند.

با این حال ای‌بی‌سی می‌گوید که وزارت امور خارجه استرالیا درباره افراد مرتبط با حکومت جمهوری اسلامی در استرالیا و اقدامات آنها علیه ایرانی‌استرالیایی‌ها تحقیقاتی انجام نداده و در جریان تحقیق دیگر شاخه‌های دولت قرار ندارد.

سرکوب خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی تا کنون صدها کشته و هزاران بازداشتی و زخمی برجای گذاشته است. این اعتراضات که با کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، بزرگترین اعتراضات پس از انقلاب ۵۷ علیه جمهوری اسلامی بود.

این خیزش سراسری با همراهی ایرانیان در دیگر کشورها توانست دولت‌های غربی را برای موضع‌گیری سرسختانه‌تر علیه جمهوری اسلامی تحت فشار قرار دهد.

با این حال استرالیا بر خلاف اروپا هنوز روند طولانی اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی را آغاز نکرده است.