۳۲ راننده زن قطار سریع‌السیر حرمین شریفین عربستان را می‌رانند

این قطار تندرو فاصله ۵۴۳ کیلومتری بین مکه و مدینه را می‌پیماید

زنان اکنون می‌توانند در طیف وسیعی از موقعیت‌های شغلی، از حمل‌و‌نقل تا لجستیک حضور داشته باشند که پیش‌تر امکان آن نبود-SPA

زنانی که در ۱۲ ماه اخیر دوره راندن قطار را در عربستان سعودی گذراندند، اکنون هدایت قطار سریع‌السیر حرمین شرفین را بر عهده می‌گیرند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی اعلام کرد که این ۳۲ زن که به خوبی آموزش دیده‌اند، راندن این قطار در فاصله بین مکه و مدینه را بر عهده خواهد داشت.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی

به گزارش العربیه، این قطار تندرو فاصله ۵۴۳ کیلومتری بین مکه و مدینه را می‌پیماید.

پیش‌تر خبر آغاز دوره آموزشی این زنان منتشر شده بود.

عربستان سعودی در نظر دارد شبکه حمل و نقل ریلی خود را هشت هزار کیلومتر دیگر توسعه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر زنان سهم مهمی در برنامه توسعه و سند ۲۰۳۰ عربستان سعودی دارند که هدف آن فاصله گرفتن از درآمد نفتی و ایجاد تنوع در منابع درآمد اقتصادی است.

زنان در حالی راندن قطار را بر عهده گرفته‌اند که تا سال ۲۰۱۸، رانندگی برای آنها ممنوع بود.

اما از آن پس با به اجرا گذاشته شدن برنامه‌های اصلاحات شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، این محدودیت‌ها نه تنها از بین رفت، بلکه سهم زنان در جامعه بسیار بیشتر شد.

زنان در عربستان اکنون می‌توانند در طیف وسیعی از موقعیت‌های شغلی، از حمل‌و‌نقل تا لجستیک حضور داشته باشند که پیش‌تر امکان آن نبود.

همزمان با اعلام خبر حضور زنان در صنعت حمل‌و‌نقل ریلی عربستان، نشنال نیز گزارش داد که عربستان سعودی ۳۴ زن را به مسئولیت‌ههای مهم در مسجد پیامبر در مدینه و مسجد بزرگ در مکه منصوب کرده است.

بیشتر از جهان