مطرح شدن نام کارداشیان‌ها در روند استیضاح ترامپ

یک دیپلمات به ترامپ: «می‌توانید به کارداشیان‌ها بگویید که سعی خودتان را کردی»

کیم کارداشیان برای آزادی این رپر از زندان تلاش کرده بود- SAUL LOEB / AFP

در روند استیضاح دونالد ترامپ، نام خانواده کارداشیان در بخشی که به مورد بازداشت «ای‌سپ راکی» مربوط بود، مطرح شده است. 

دیوید هلمز، دیپلمات وزارت خارجه آمریکا که روز پنجشنبه در مقابل کمیته تحقیقاتی کنگره آمریکا شهادت داد، موضوع حمایت آقای ترامپ برای آزادی «ای‌سپ راکی» را در زمانی که در سوئد در زندان بود، مطرح کرد. 

«ای‌سپ راکی» در ماه ژوئیه امسال به اتهام ضرب و جرح یک جوان نوزده ساله، در استکهلم بازداشت شد. در آن هنگام، آقای ترامپ گفت که برای آزادی او تلاش خواهد کرد. گفته می‌شود که کیم کارداشیان نیز با «جَرِد کوشنر»، داماد آقای ترامپ، تماس گرفته بوده است تا از طریق او از کاخ سفید بخواهد که به آزادی این خوانند رپ کمک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیوید هلمز در اظهارات مقدماتی‌اش در برابر کنگره، شهادت داد که به یاد دارد که مسئله کمک به آزادی «ای‌سپ راکی»، در یک مکالمه تلفنی بین گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، و آقای ترامپ، مطرح شده بود.

آقای هلمز گفت: «در این مکالمه، آقای ساندلند موظف شد که به نیابت از رئیس جمهوری، کمک کند که این خواننده رپ از زندان سوئد آزاد شود. من تنها می‌توانستم در آن مکالمه صحبت‌های آقای ساندلند را بشنوم.» 

او افزود: «آقای ساندلند به رئیس جمهوری گفت که این رَپِر "آنجاست و باید خودش را گناهکار اعلام می‌کرد".»

به گفته آقای هلمز، آقای ساندلند به آقای ترامپ گفته بود که او «باید بگذارد این رَپر محکوم شود، و سپس موضوع تبعیض نژادی را پیش بکشد و بعد، وقتی که او به آمریکا برمی‌گردد، استقبال پر سر و صدایی از او به‌عمل آورد».

دیوید هلمز افزود: «آقای ساندلند سپس به رئیس جمهوری گفت که سوئد "می‌بایست طبق توصیه شما او را آزاد می‌کرد. اما شما می‌توانید به کارداشیان‌ها بگویید که سعی خودتان را کردید".»

سخنان روز ۲۶ ژوئیه، بخشی از تحقیقاتی گسترده در مورد این است که آیا آقای ترامپ ارسال کمک‌های نظامی مصوب کنگره و وزارت دفاع آمریکا به اوکراین را منوط به تحقیقات دولت اوکراین در مورد جو و هانتر بایدن کرده بوده است، یا خیر.

© The Independent

بیشتر از جهان