چطور از علم برای درمان خماری استفاده کنیم

تخم‌مرغ بخورید، مقدار زیادی آب بنوشید و با شکم خالی از خانه خارج نشوید

نوشیدن الکل را یک ساعت و نیم قبل از خواب قطع کنید-Canva

 - Canva

از وقتی فیلم خماری (The Hangover) راهی تلویزیون‌هایمان شد، خماری شدیدتر بعد از یک شب مستی اغلب به چیزی برای لاف زدن تبدیل شد. هر چه خمارتر باشیم، مهمانی هیجان‌انگیزتر بوده است.

اما لاف زدن نمی‌تواند بر علائم رایج کم‌آبی بدن، خستگی، سردرد، حالت تهوع، اضطراب و حتی اسهال یا استفراغ فائق آید. با آن دهان خشک صبح روز بعد، بی‌جهت نیست که فرانسوی‌ها خماری را «لا گول دو بوآ» (la gueule de bois) –دهان چوبی– می‌نامند.

با نزدیک شدن به شب سال نو، کانال علمی یوتیوبی واکنش‌ها (Reactions) در ویدیو جدیدی برای بینندگانش توضیح داد چگونه با استفاده از علم، خماری خود را درمان کنیم.

در این ویدیو توضیح داده‌اند که خماری نتیجه چندین فرآیند است. هنگامی که الکل در کبد تجزیه می‌شود، مقدار زیادی از سمی به نام استالدئید (acetaldehyde) تولید می‌شود که باعث می‌شود احساس خستگی و بیماری کنید. بعد از آنکه استالدئید به استات و سپس به دی‌اکسید کربن و آب تجزیه شد، حالتان بهتر می‌شود.

در اینجا به نکات علمی اشاره شده در «واکنش‌ها» می‌پردازیم، برای آنکه روز سال نو را کامل از دست ندهیم:

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 برای صبحانه تخم‌مرغ بخورید

تخم‌مرغ حاوی مقدار زیادی از اسیدآمینه ال-سیستئین است که به مبارزه با استالدئید اضافی در بدن کمک می‌کند و آن حس کرختی عمومی را درمان می‌کند.

به ازای هر لیوان نوشیدنی الکلی، یک لیوان آب بنوشید

الکل مدر است و مانع تولید هورمونی به نام وازوپرسین می‌شود که تنظیم‌کننده میزان آبی است که در کلیه‌ها می‌گنجد؛ بنابراین، آب زیادی در مثانه شما جمع می‌شود.

 نوشیدن الکل را یک ساعت و نیم قبل از خواب قطع کنید

آن مثل رایج یک پارچ آب قبل از خواب، احتمالا تاثیری ندارد. تحقیقات نشان می‌دهد الکل توانایی شما برای داشتن خواب آرام را کاهش می‌دهد، پس برای اینکه الگوی خوابتان بیشتر به هم نریزد، نوشیدن الکل را مدتی قبل از خواب متوقف کنید.

 قبل از نوشیدن غذا بخورید

الکل برغشای مخاطی معده که محافظت از دل‌ و‌ روده در برابر محتویات اسیدی را بر عهده دارد، تاثیر می‌گذارد. پروتئین همچنین جذب الکل را کند می‌کند، به همین دلیل است که با معده خالی سریع‌تر مست می‌شوید.

در این ویدیو توصیه می‌شود: «تنها یک راه منطقی و مطمئن برای جلوگیری از خماری وجود دارد – مثل احمق‌ها مشروب نخورید.»

© The Independent