زینب مولایی،‌ مادر کیان پیرفلک،‌ از حضور در محل کار منع شد

هنوز هیچ حکم رسمی ابلاغ نشده و حراست آموزش و پرورش به‌طور شفاهی زینب مولایی‌راد را از حق اشتغال محروم کرده است

زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله‌ای که در جریان اعتراض‌‌های سراسری شهرستان ایذه کشته شد، از حق اشتغال محروم و از رفتن به محل کار خود منع شده است.

کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز جمعه اول بهمن‌ماه (۲۱ ژانویه) نوشت: امروز شنبه، زینب مولایی‌راد مادر کیان پیرفلک در هنرستان فاطمیه شهرستان ایذه، محل خدمت خود حضور یافت اما به او گفته شده باید به حراست اداره مراجعه کند.»

به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بعد از مراجعه زینب مولایی‌راد به حراست اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ایذه، مقام‌های دولتی به او به‌طور شفاهی اعلام کرده‌اند که تا اطلاع ثانوی حق رفتن به مدرسه ندارد.  

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، مقام‌های دولتی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز هیچ حکم رسمی و اداری به‌طور کتبی به زینب مولایی‌راد ابلاغ نکرده‌اند و منع اشتغال به کار و تمامی محدودیت‌ها، شفاهی اعلام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیان پیرفلک در شامگاه ۲۵ آبان‌ماه گذشته در اثر تیراندازی نیروهای سرکوبگر حکومت ایران کشته شد. در اعتراض‌های روز ۲۵ آبان شهرستان ایذه، دست‌کم شش تن دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

مقام‌های دولتی جمهوری اسلامی تروریست‌های مسلح را عامل کشته شده کیان پیرفلک و سایر شهروندان کشته شده ایذه معرفی کرده‌اند.

زینب مولایی‌‌راد، در مراسم خاکسپاری پسرش به صراحت روایت مقام‌های دولتی نظام جمهوری اسلامی را رد کرد و ماموران سرکوبگر حکومت را عامل قتل کودک ۹ ساله‌اش معرفی کرد.

از هنگام شروع اعتراض‌های سراسری ضدحکومتی در ایران، شمار زیادی از فعالان اجتماعی یا خانواده‌های زندانیان و افراد بازداشت‌شده با محدودیت‌های اجتماعی و تهدیدهای امنیتی مواجه شده‌اند.