اسپیس‌اکس ماهواره‌های نظامی نیروی فضایی ایالات متحده را به فضا پرتاب کرد

برخی از ماهواره‌هایی که اسپیس‌اکس به مدار می‌فرستد به‌عنوان تقویت‌کننده‌های ارتباطی برای کمک به رهبران ارشد و فرماندهان جنگی عمل خواهند کرد

قسمت بالایی استارشیپ و تقویت‌کننده موشک سوپر‌هوی در حال حاضر، پیش از پرتاب مداری احتمالی در ماه آینده، در تاسیسات استاربیس اسپیس‌اکس در تگزاس در حال آماده‌سازی است- Patrick T. Fallon / AFP

اسپیس‌اکس طی سه روز، دومین ماموریت محرمانه نظامی ایالات متحده را انجام داد و ماهواره‌هایی را برای نیروی فضایی به مدار فرستاد.

این ماموریت در ساعت ۰۷:۱۰ صبح به وقت محلی (۱۲:۱۰ به وقت گرینویچ) روز چهارشنبه با استفاده از موشک فالکون ۹ برای رساندن محموله به مدار، از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شد.

در ماموریت «جی‌پی‌اس ۳ اِس‌وی‌ ۰۶» نیروی فضایی، جدیدترین نسل از ماهواره‌های «جی‌پی‌اس» در مداری در حدود ۲۰ هزار کیلومتری قرار خواهد گرفت، به طوری که آندره تروتر، معاون سامانه‌های‌ها‌ی ناوبری لاکهید مارتین، گفت که این ماهواره‌ها «بخشی از زیرساخت‌های مهم ملی ما» را تشکیل خواهند داد.

لازم به ذکر است که برخی از ماهواره‌هایی که اسپیس‌اکس به مدار می‌فرستد به‌عنوان تقویت‌کننده‌های ارتباطی برای کمک به رهبران ارشد و فرماندهان جنگی عمل خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرلشکر استفان پردی که در پایگاه نیروی فضایی پاتریک در فلوریدا مستقر است، گفت: «ما با هر پرتاب [فضایی حیطه] امنیت ملی [یا اصطلاحا «اِن‌اِس‌اِس‌اِل» (NSSL)]، به تقویت قابلیت‌های آمریکا و بازدارندگی آن در مواجهه با تهدیدهای روزافزون ادامه می‌دهیم و در عین حال، ثبات را به جهانی پر از دگرگونی می‌افزاییم.»

«این کاری است که ما در نیروی فضایی انجام می‌دهیم و این مسئولیت را جدی می‌گیریم.»

اسپیس‌اکس، روز یکشنبه از قدرتمندترین موشک عملیاتی خود، «فالکون هوی»، به منظور پرتاب مرسوله دیگری برای نیروی فضایی ایالات متحده استفاده کرد.

ماموریت «یو‌اس‌اس‌اف-۶۷» فقط پنجمین باری بود که از فالکون هوی استفاده می‌شد و در هنگام بلند شدن از طریق سه مدل اصلاح‌شده موشک فالکون ۹ اسپیس‌اکس، ۲.۳ میلیون کیلوگرم (۵ میلیون پوند) نیروی پیش‌رانش تولید کرد.

[از بین سامانه‌های پرتاب موجود]، فقط سامانه پرتاب فضایی ناسا (اس‌ال‌اس) از آن قدرتمندتر است، اگرچه اسپیس‌اکس در حال توسعه یک سامانه موشکی جدید است که تقریبا دو برابر از اس‌ال‌اس قدرتمندتر خواهد بود.

قسمت بالایی استارشیپ و تقویت‌کننده موشک سوپر‌هوی در حال حاضر، پیش از پرتاب مداری احتمالی در ماه آینده، در تاسیسات استاربیس اسپیس‌اکس در تگزاس در حال آماده‌سازی است.

© The Independent

بیشتر از جهان