زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهر خوی را لرزاند

بر اساس آخرین آمارهای مخابره شده، تاکنون هیچ فردی جانش را در این حادثه از دست نداده و تنها ۱۴۷ تن مصدوم شده‌اند و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز آسیب دیده است

خبرگزاری ایسنا با انتشار خبری در روز چهارشنبه، ۲۸ دی ۱۴۰۱، نوشت زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهر خوی، واقع در استان آذربایجان غربی، را لرزاند.

به‌گزارش ایسنا، این زمین‌لرزه در ساعت ۱و۳۸ دقیقه بعد از ظهر روز چهارشنبه و در ۹ کیلومتری شهر خوی به‌وقوع پیوست.

بر اساس گزارش‌های موجود، پیش از این، و در ساعت ۱و ۱۹ دقیقه بعد از ظهر، زلزله‌ای دیگر به بزرگی ۳.۶ ریشتر منطقه مورد نظر را لرزانده بود.

با این‌وجود مقام‌های استان آذربایجان غربی می‌گویند زلزله روز چهارشنبه در شهر خوی، تلفات انسانی در پی نداشته است و تنها شماری از افراد ساکن روستاهای منطقه آسیب دیده‌اند و چند صد واحد مسکونی تخریب شده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ذبیح‌الله کاظمی، فرماندار شهرستان خوی، در نخستین مصاحبه‌ روز چهارشنبه‌اش با برنامه گفتگوی خبری صداوسیمای جمهوری اسلامی چنین گفت:«تاکنون ۷۵ نفر بر اثر زمین‌لرزه ظهر امروز در این شهرستان مصدوم شده‌اند.» فرماندار خوی همچنین در ادامه اظهارات خود افزود که روند درمان افراد آسیب‌دیده در بیمارستان‌های شهرستان خوی ادامه دارد و هیچ فردی در این حادثه جان خود را از دست نداده است.

با این‌وجود فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در آخرین گزارش‌های خود در ارتباط با این زمین‌لرزه، از قول کاظمی، نوشت تعداد مصدومان این حادثه به ۱۴۷ تن افزایش یافته است.

از سوی دیگر امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی، نیز در گفتگویی با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد:«طبق گزارش اولیه ارزیابان، ۳۰۰ واحد مسکونی در زلزله امروز خوی خسارت دیده‌اند.»؛ آماری که بر اساس آخرین اظهارات فرماندار خوی در حال حاضر افزایش یافته و شمار منازل آسیب‌دیده، تا ساعت ۷ بعدازظهر به‌وقت تهران، به ۵۰۰ واحد رسیده است.

خبرگزاری مهر نیز با انتشار مجموعه‌ای از تصاویر متعلق به زلزله روز چهارشنبه در خوی، نوشت افراد مجروح و همچنین منازل آسیب دیده متعلق به ۱۵ روستای این شهرستان بوده‌اند.

برخی دیگر از خبرگزاری‌های دولتی، از جمله خبرگزاری فارس، نوشتند اهالی شهرهای تبریز و ارومیه نیز لرزش زمین را حس کرده‌اند.