استفاده تبلیغاتی پسر ترامپ از روند استیضاح پدرش

اریک ترامپ درتبلیغ شرابش به استیضاح پدرش اشاره کرده است

اریک در توئیتی نوشت که «روزی عالی» برای یک بطری شراب قرمز کهنه ۲۰۱۶ ترامپ است- Bryan R. Smith / AFP

اریک ترامپ، دومین فرزند دونالد ترامپ، ضمن تبلیغ شراب‌های تولیدی شرکت خانوادگی ترامپ، به شهادت‌هایی که در جلسات دادرسی مرتبط با استیضاح پدرش ابراز شده، واکنش نشان داد.

او در توئیتی نوشت که «روزی عالی» برای یک بطری شراب قرمز کهنه سال ۲۰۱۶ «ترامپ مریتاژ مونتیچلو» است.

اریک ترامپ تصویر این بطری شراب را منتشر کرد و در توضیحش حساب توییتری شراب ترامپ را معرفی کرد و نوشت: «این مردم دیوانه‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد این واکنشی در قبال شهادت گوردون ساندلند، سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا دائر بر آن است که آقای ترامپ با وُلُدُمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وارد یک معامله شخصی شده بوده است.

آقای ترامپ متهم است که از اوکراین خواسته بوده در مقابل آزاد کردن کمک های نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری مصوبه کنگره آمریکا و پنتاگون به این کشور، در مورد جو بایدن، رقیبش در انتخابات ۲۰۲۰، و فرزند او هانتر بایدن که پیشتر عضو هیئت مدیره شرکت انرژی بورسیما در اوکراین بوده، تحقیق کند. 

آقای ساندلند، که پیش از انتصاب به مقام سفارت اتحادیه اروپا، مبلغ یک میلیون دلار به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ کمک کرده بود، پس از ادای سوگند به کمیته تحقیقاتی کنگره آمریکا گفت مقامات بلندپایه کاخ سفید که در امور مربوط به سیاست آمریکا در قبال اوکراین کار می‌کنند، و نیز وزارت خارجه «از آنچه می‌کردیم و علت آن مطلع بوده» و اوکراین را ترغیب می‌کرده اند این تحقیقات را انجام دهد.

تبلیغ اریک ترامپ برای شراب ترامپ به سرعت در شبکه های اجتماعی به تمسخر گرفته شد. کاربران توئیتر آن را «ناله و فغان ترامپ» خوانده و گفتند «بوی ارزانی دارد.»

یک کاربر نوشت: «این باید جعلی باشد.... نه، نه، واقعا پسر رئیس جمهور است که سعی می‌کند شراب ارزان و مضرش را بفروشد و به همت تحقیقات کمیته استیضاح پدرش، پولی به جیب بزند.»

اریک ترامپ، همچنین، ویدیویی از شهادت آقای ساندلند در مورد گفتگوی تلفنی پرزیدنت ترامپ در روز ۹ ام سپتامبر توییت کرد. این همان روزی است که اعضای گنگره آمریکا از شکایت یک افشاگر که روند استیضاح را به جریان انداخت، آگاه شدند. 

رئیس جمهور به آقای ساندلند گفت: «من چیزی نمی خواهم. من چیزی نمی خواهم. من دنبال معامله (با پرزیدنت زلنسکی) نیستم. به زلنسکی بگو –پرزیدنت زلنسکی که کار درست را انجام بدهد.»

این مکالمه‌ای است که دونالد ترامپ در جریان یک کنفرانس خبری در واکنش به شهادت آقای ساندلند تکرار کرد. او کمی بعد به خبرنگاران گفت: «امروز نه تنها پیروز شدیم، بلکه (این ماجرا) تمام شد.»

© The Independent