برگزاری دادگاه پرونده گریس میلانی

مقتول از طریق سایت دوست‌یابی «تیندر» با قاتل آشنا شده بود

Lucie Blackman Trust/PA

گزارش‌ها حاکی از آن است که خانمی که قبلا به قراری عاشقانه با متهم به قتل گردشگر بریتانیایی رفته بود، هنگام رابطه جنسی طوری تحت فشار بوده که ترسیده ممکن است جان خود را از دست بدهد.

این متهم ۲۷ ساله به اتهام خفه کردن گریس میلانی و دفن جسد وی داخل یک چمدان در حال محاکمه است. این دو در سایت دوست‌یابی تیندر (Tinder) در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۱۸ با هم آشنا شدند، درست یک روز پیش از تولد ۲۲ سالگی گریس.

خانم دیگری که با این مرد از طریق تیندر آشنا شده به دادگاه عالی اوکلند گفت بعد از این که متهم هنگام همخوابگی خود را روی او انداخته و دستانش را گرفته بود نفسش بند آمده است. 

بنا به گزارش‌ها، این خانم که هویتش نباید فاش شود، به دادگاه گفت سعی کرده است با کمک پاهایش و فشار آوردن به متهم خود را از آن وضعیت خلاص کند ولی وقتی موفق نمی‌شود خود را به بیهوشی می‌زند تا او از رویش بلند شود و بتواند دوباره نفس بگیرد.

به گزارش گاردین، او گفت در آن لحظه با خود فکر می‌کرده است: «نباید این گونه بمیرم.»

به هیات منصفه گفته شد این خانم با فرد متهم، که او هم به خاطر حکم دادگاه باید گمنام باقی بماند، از طریق تیندر در ماه مارس سال گذشته آشنا شده است. آن‌ها در ماه نوامبر سال گذشته به قرار دومی با یکدیگر می‌روند که ظاهرا حادثه آن شب اتفاق می‌افتد.

اظهارات این شاهد بعد از جلسه روز جمعه دادگاه ارائه شد. در آن جلسه آزمایش‌های پزشکی قانونی خون پیدا شده در یخچال آپارتمان مرد متهم نشان داده و اظهار شد خون پیدا شده به احتمال ۵۰۰ میلیارد بار متعلق به خانم میلانی است و نه فرد دیگری.

دفاعیه متهم اظهار می‌دارد مرگ خانم بریتانیایی تصادفی بوده است و طی یک ارتباط جنسی شدید اتفاق افتاده است.

کارشناسان پزشکی قانونی به دادگاه عالی اوکلند در روز جمعه گفتند مدارک حاکی از آن است که خون خانم ملانی از صحنه پاک شده است، که متهم به پلیس گفته وی آن کار را انجام داده است.

تورلاف توماس-استون، کارشناس دی‌ان‌ای گفت: «دی‌ان‌ای هیچ مردی در نمونه برداشت شده از ناخن‌های خانم میلانی و چمدانی که در آن دفن شده بود، پیدا نشده است.»

اما او افزود: «رطوبت، نم و در معرض مواد دیگر بودن ممکن است باعث سخت‌تر شدن تشخیص نمونه‌های دی‌ان‌ای برداشت‌شده از قبرستان‌ها باشد.»

وی اضافه کرد: «با توجه به زمان وقوع جرم و زمان برداشتن این نمونه‌ها، این فاصله زمانی هم می‌تواند توجیه احتمالی فقدان وجود دی‌ان‌ای مرد باشد.»

در روز پنج‌شنبه، هیات منصفه تصاویر دوربین‌های مداربسته را تماشا کردند که فرد متهم و قربانی را در حال مشروب نوشیدن در میخانه‌های مختلف در سطح شهر نشان می‌داد.

تصاویر این ویدئوها در چند مورد زوج را در حال بوسیدن در میخانه «اتاق سنگ آبی» (Bluestone Room) نشان می‌دهد پیش از آنکه فاصله کوتاهی را دست در دست یکدیگر به سمت لابی هتل سیتی‌های (CityHigh)، محل اقامت متهم، طی کنند.

در دادگاه شنیده شد که بررسی تلفن همراه این مرد نشان داده است او در گوگل مواردی مانند ساک بزرگ، چمدان و استخدام راننده را جستجو کرده است.

این تلفن همچنین تنها چند روز بعد از قتل خانم میلانی برای جستجوی مواردی مانند «پرندگان گوشت خوار» و «آیا در نیوزیلند لاشخور وجود دارد؟» مورد استفاده قرار گرفته است.

مدارک نشان می‌دهد متهم پیش از رفتن به قرار عاشقانه دیگری در همان‌ روز، به جستجوی عباراتی مانند «داغ‌ترین آتش»، «فروش ساک بزرگ در نزدیکی من» و «مزارع ویت‌تیکرز» پرداخته است، مزارع ویت‌تیکرز جایی بود که جسد تجزیه شده خانم میلانی مدفون در چمدانی در روز ۹ دسامبر سال گذشته کشف شد.

© The Independent

بیشتر از جهان