محل تولد هیتلر به یک پاسگاه پلیس تبدیل می‌شود

رهبر آلمان نازی سه سال اول عمرش را در این خانه گذراند

تظاهرات ضد نازی مقابل خانه‌ محل تولد هیتلر در «براناو آم این» در نزدیکی مرز آلمان، آوریل ۲۰۱۵- JOE KLAMAR / AFP

وزارت کشوراتریش اعلام کرده که دولت این کشور قصد دارد خانه محل تولد آدولف هیتلر را به یک پاسگاه پلیس تبدیل کند.

این خانه که در شهر کوچک «براناو آم این» در نزدیکی مرز آلمان قرار دارد، به دنبال انتخاب بهترین طرح معماری در یک مسابقه سراسری اتحادیه اروپا، مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

«ولفگانگ پِشوُرن»، وزیر کشور اتریش گفت: «استفاده از این خانه توسط پلیس حاوی این پیام روشن است که این ساختمان هرگز نازیسم را به یادها نخواهد آورد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اقدام به سال‌ها بی اطمینانی در مورد سرنوشت این خانه که دولت اتریش نگران بود مبادا نماد هواداران نازیسم قرار گیرد، پایان می‌دهد.

آقای پشوُرن افزود:« با توجه به تاریخ رایش سوم در اتریش، تصمیم در مورد محل تولد آدولف هیتلر به مدت هفتاد سال برای جمهوری دوم یک چالش بوده است».

دولت اتریش از دهه ۱۹۷۰ تاکنون این ساختمان را اجاره کرده بود تا مثل سال‌های جنگ جهانی دوم که متعلق به مارتین بوُرمن، منشی شخصی هیتلر بود، به محل زیارت هواداران نازی‌ها یا گردشگران راستگرا تبدیل نشود.

خانه هیتلر در طول سال‌هایی که در اجاره دولت اتریش بود برای کمک به معلولان، یکی از گروه‌هایی که مورد آزار و ایذای رژیم نازی قرار داشت، استفاده می‌شد. ایدئولوژی نازی‌ها که بر فتوحات نظامی و پاکسازی نژادی در سراسر اروپا متمرکز بود، ده‌ها میلیون کشته برجای گذاشت. 

به دنبال یک رشته دعوای حقوقی با گِرلینده پامر صاحب ساختمان که از فروش یا نوسازی خانه خودداری می‌کرد، دولت اتریش سرانجام قانونی را برای تصاحب محل تولد هیتلر از تصویب گذراند.  

ولفگانگ سوُبوُتکا، وزیر کشور وقت اتریش در سال ۲۰۱۷، گفت:«ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که این ساختمان دیگر هرگز در اختیار افراد ناباب قرار نگرفته و زیارتگاه کسانی که در گذشته بسر می‌برند، نشود.»

آدولف هیتلر در سال ۱۸۸۹ در طبقه بالای این ساختمان متولد شد.

رهبر آلمان نازی پیش از آن که خانواده‌اش به «پاسائو» در آلمان نقل مکان کند، سه سال اول عمرش را در این خانه گذراند.

گزارش‌های بیشتر از آسوشیتدپرس 

© The Independent

بیشتر از جهان