هشدار نتانیاهو به ایران درباره «خطوط‌قرمز»

نخست‌وزیر اسرائیل در آستانه برگزاری رزمایش هوایی «خط قرمز»ها را به ایران و حزب‌الله یادآوری کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه درباره «خطوط قرمز» به ایران و گروه شبه‌نظامی‌اش «حزب‌الله» هشدار داد. به گفته نتانیاهو، استقرار نیروی نظامی یا سلاح در مرزهای شمالی اسرائیل «خط قرمز» است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نیروهای دفاعی اسرائیل برای یک رزمایش هوایی در مرز لبنان و سوریه آماده می‌شوند. این رزمایش روز چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ انجام می‌شود. آمریکا و اسرائیل هم اخیرا در مانور شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران شرکت کرده بودند.

نتانیاهو باوجود آرامش نسبی مرزها در ماه‌های اخیر با لحنی تند درباره ناامن کردن مرزها هشدار داد.

او گفت که رژیم ایران و گروه‌های نیابتی‌هاش در سوریه و لبنان دشمن اصلی اسرائیل‌اند. حزب‌الله با در اختیار داشتن حدود ۱۵ هزار راکت و موشک یکی از اصلی‌ترین تهدید‌ها در مرزهای اسرائیل به‌شمار می‌رود.

تایمز اسرائیل به نقل از دفتر نتانیاهو گزارش داد: «برای مقابله با تلاش‌های جمهوری اسلامی به‌منظور توسعه سلاح هسته‌ای و نفوذ در مرزهای شمالی مصمم‌ایم. برای مقابله با همه تجاوزهای حزب‌الله از لبنان عزم راسخ داریم.»

نتانیاهو در دولت جدید موضع سرسختانه‌تری علیه ایران اتخاذ کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دولت نفتالی بنت، عمده تلاش‌ها بر انجام حمله‌های هوایی برای انهدام مراکز مرتبط با سپاه در سوریه متمرکز بود.

نتانیاهو روز سه‌شنبه گفت که می‌خواهد خط قرمز‌ها را به جمهوری اسلامی یادآوری کند.

دیگر وزرای کابینه جدید نتانیاهو شامل وزیر دفاع هم مواضع تندی علیه جمهوری اسلامی داشته اند. وزیر دفاع نتانیاهو قول داده است که از گسترش نفوذ ایران در سوریه جلوگیری می‌کند و مانع انتقال سلاح از ایران به سوریه و لبنان خواهد شد.

ارتش اسرائیل هم حمله‌های متعددی در مسیرهای انتقال سلاح از ایران به لبنان از طریق سوریه انجام داده است. ارتش اخیرا داده‌های جدید درباره این عملیات و طرح‌های جمهوری اسلامی در منطقه را در اختیار دولت نتانیاهو قرار داده است.

با این حال گفته می‌شود که برای مانور روز چهارشنبه از قبل و پیش از دریافت اطلاعات جدید برنامه‌ریزی شده بود.

بیشتر از جهان