شاهزاده هری: کامیلا برای ازدواج با پدرم «کارزار» راه ‌انداخت

هری می‌نویسد که او و ویلیام از رابطه پدرشان با کامیلا «حمایت» می‌کردند و کامیلا را «تایید کردند»، اما از پدرشان خواستند که با او ازدواج نکند

شاهزاده هری در کتاب جدید خود، «اضافی»، مدعی شده است که ملکه کامیلا برای ازدواج با پدر او، که اینک شاه چارلز است، «کارزاری» راه انداخته بود.

هری روز یکشنبه (۸ ژانویه) در جریان پخش مصاحبه‌اش با تام بردبی از «آی‌تی‌وی» گزیده‌ای از خاطرات لو رفته خود را بیان کرد.

این کتاب قرار است روز سه‌شنبه (۱۱ ژانویه) منتشر شود، اما در پی آغاز تصادفی فروش آن در اسپانیا پنج روز قبل از تاریخ عرضه رسمی، گزیده‌هایی از آن در مطبوعات بریتانیا منتشر شد.

دوک ساسکس در برنامه «مصاحبه با هری» بخشی را در مورد رابطه کامیلا با چارلز از این زندگینامه که به قلم یک «نویسنده‌ در سایه» نگارش یافته است، خواند.

هری می‌نویسد که او و ویلیام از رابطه پدرشان با کامیلا «حمایت» می‌کردند و کامیلا را «تایید کردند»، اما از چارلز خواستند که با او ازدواج نکند.

هری روایت خود را چنین ادامه داد که «او جوابی نداد. اما کامیلا پاسخ داد. بلافاصله. کمی پس از نشست خصوصی ما با او، بازی درازمدتی را شروع کرد. کارزاری با هدف ازدواج، و در نهایت رسیدن به تاج و‌تخت، که حدس می‌زدیم با لطف و تایید پدرم باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی بردبی اشاره کرد که رفتار هری در قبال کامیلا «تقریبا همیشه کوبنده» است، دوک پاسخ داد: «هیچ بخشی از چیزهایی که [در این کتاب] گفته‌ام در قبال هیچ‌یک از اعضای خانواده‌ام، مخصوصا نامادری‌ام، کوبنده نیست.»

او افزود: «چیزهایی رخ داده که به طرزی باورنکردنی دردناک بوده‌اند، برخی در گذشته، برخی در حال حاضر.»

ایندیپندنت ضمن تماس با کاخ باکینگهام جویای نظرشان شده است.

در جایی دیگر در این مصاحبه هری به بردبی گفت دلیل اینکه او با همسرش مگان مارکل سال ۲۰۲۰ بریتانیا را ترک کرد، این بود که نمی‌خواهد «تاریخ تکرار شود» و او [نیز] «پدری مجرد» شود.

او همچنین گفت که اعضای خاندان سلطنتی برای ترمیم تصویر خود در مطبوعات، «با ابلیس دست دوستی داده‌اند».

نشست هری با بردبی دو روز قبل از عرضه کتاب «اضافی» رخ داد که در آن چندین افشاگری غافلگیرکننده در مورد خاندان سلطنتی، استفاده دوک از مواد مخدر، و خدمت سربازی او در افغانستان بیان شده است.

یک زندگینامه‌‌نویس شاه چارلز گفت که این در نهایت می‌تواند «موقعیت یک نهاد مهم حکومتی» را به خطر اندازد.

برنامه «مصاحبه با هری» برای تماشای اینترنتی در «آی‌تی‌وی‌ایکس» (ITVx) در دسترس است. رویدادهای به‌روز زنده را از اینجا دنبال کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی