قانونگذار اتریشی و کفیل سیاسی محمد حسینی: سپاه تروریستی اعلام شود و سفرای اروپایی در تهران فراخوانده شوند    

هارالد تروخ، نماینده پارلمان اتریش گفت که اعدام‌ها باید برای جمهوری اسلامی عواقب روشن در پی داشته باشد

هارالد تروخ: «محمد حسینی شکنجه شد، به دار آویخته شد، به قتل رسید» - عکس از اینستاگرام تروخ HaraldTroch 

هارالد تروخ، عضو پارلمان اتریش، خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا و فراخواندن سفرای کشورهای اروپایی از تهران شد. 

تروخ که پیشتر کفالت سیاسی محمد حسینی را عهده‌دار شده بود، در واکنش به اعدام این معترض در بامداد روز شنبه، ۱۷ دی، با انتشار عکسی از خود در حالی که تصویری از محمد حسینی را در مقابل قرار داده است، در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشت: «سید محمد حسینی کشته شده است. برای من، به عنوان کفیل سیاسی او، این خبر در صبح امروز شوکی عمیق و اندوه توامان بود.» 

هارالد تروخ افزود: «اکنون رژیم اسلامی در ایران جان انسانی دیگر را گرفته است. سید (محمد حسینی) شکنجه شد، به دار آویخته شد، به قتل رسید.»

این نماینده پارلمان اتریش گفت: «زندگی‌اش از او گرفته شد زیرا از جنبش انقلابی زنان برای آزادی، عدالت، و حقوق بشر در ایران حمایت کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تروخ در ادامه این پرسش را مطرح کرده است که در ادامه چه باید کرد؟ و می‌گوید: «واقعیت این است که ۱۹ هزار انسان بی‌‌گناه بازداشت‌شده در خطر مواجهه با سرنوشت مشاهبه‌اند.»

و پیشنهادهایی را برای «فشار گسترده به رژیم آخوندها در ایران» مطرح کرده و بر لزوم نشان دادن «پیامدهای شفاف» برای جمهوری اسلامی تاکید کرده است. 

او نوشت: «دولت فدرال اتریش باید بالاخره اقدام کند و موضعی شفاف را در این مطالبات اتخاذ کند.» و این چهار مورد را به دولت وین ارائه داده است: 

قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا

فراخواندن سفرای اتحادیه اروپا از تهران

بستن حساب‌های بانکی اعضای جمهوری اسلامی در اتحادیه اروپا 

بستن مراکز اسلامی که بازوهای سپاه پاسدارانند و اخراج آخوندهای خارجی 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Harald Troch (@haraldtroch)

هارالد تروخ در ادامه نوشته است: «مبارزه ما برای تک‌تک افراد در ایران ادامه خواهد یافت. برای آزادی، عدالت و انسانیت.» 

تروخ در نیمه دسامبر اعلام کرده بود که کفالت سیاسی محمد حسینی را بر عهده می‌گیرد. 

قوه قضاییه جمهوری اسلامی، بامداد شنبه ۱۷ دی، از اجرای حکم اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی، دو تن از افرادی که در مراسم چهلم حدیث نجفی در کرج بازداشت شده بودند، خبر داد. 

آنان به اتهام کشتن یک بسیجی در جریان اعتراضات چهلم حدیث نجفی، به افساد فی‌الارض محکوم شدند. هر دو این افراد اتهامات را رد کرده و گفته بودند که در دوران بازداشت شکنجه شدند.