از مصرف کوکائین تا جنگ افغانستان؛ جزئیات بیشتری از کتاب خاطرات شاهزاده هری

شاهزاده هری برادرش را سرسخت‌ترین دشمن خود می‌داند

هر چند کتاب خاطرات شاهزاده هری با نام «Spare» (اضافی)‌ هنوز منتشر نشده است، اما گزارش‌های خبری این روزها این طور نشان می‌دهد که باید منتظر یک جنجال بزرگ باشیم.

ظاهرا علی‌رغم آنکه انتشارات پنگوئن برای محرمانه نگه داشتن کتاب تا پیش از انتشار، تلاش زیادی کرده بود، نسخه‌ای از آن به دست برخی از خبرگزاری‌ها از جمله گاردین، اسکای نیوز و سان رسیده است که جزئیات جدیدی از روابط شاهزاده مستعفی و خانواده‌‌اش فاش می‌کند.

در ادامه به برخی از نکاتی که این خبرگزاری‌ها از متن کتاب منتشر کرده‌اند می‌پردازیم.

شاهزاده هری کوکائین مصرف می‌کرده است

به گزارش اسکای نیوز، شاهزاده هری به مصرف کوکائین در نوجوانی اعتراف کرد. اسکای نیوز به نقل از هری می‌نویسد: «من در آن زمان، یک نوجوان ۱۷ ساله بودم که دوست داشتم هرچیزی را که از قبل تعیین شده بود، امتحان کنم. حداقل این چیزی بود که سعی می‌کردم خودم را با آن متقاعد کنم.»

او در این باره می‌گوید: «معلوم است که من کوکائین می‌زدم. در طول آخر هفته‌های شکار، در خانه یک نفر، مقداری به من تعارف شد و از آن به بعد، گاهی استفاده می‌کردم. برخلاف ادعای بقیه، چیز سرگرم‌کننده و شادی برای من نبود، اما باعث شد احساس متفاوتی داشته باشم و این هدف اصلی من بود، حس کردن، متفاوت بودن.»

شاهزاده هری در افغانستان ۲۵ نفر را کشته است

شاهزاده هری فاش می‌کند در حین خدمت در افغانستان، ۲۵ نفر را کشته است و این تعداد را بر اساس فیلمی که در پایگاه تماشا کرده بود، محاسبه کرده است.

او گرفتن زندگی را بخشی از شغل سربازی می‌داند. او در این باره می‌گوید: «من در نیروهای مسلح چیزهای زیادی یاد گرفتم، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که پاسخگوی اعمالم باشم.»

شاهزاده هری در طول ۱۰ سال خدمت در ارتش، به‌عنوان خلبان هلیکوپتر آپاچی خدمت می‌کرد و دو مرتبه به افغانستان اعزام شد. او گفت از اینکه عملیات‌هایش منجربه گرفتن جان ۲۵ انسان‌ شده ، نه خجالت‌زده است و نه به آن افتخار می‌کند و اضافه کرد: «قطعا ترجیح می‌دادم این عدد در کارنامه نظامی یا سرم نباشد، اما دنیای بدون طالبان را به دنیای بدون جنگ ترجیح می‌دهم.»

شاهزاده هری برادرش را سرسخت‌ترین دشمن خود می‌داند

در ویدیویی که در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایالات متحده آمریکا پخش شد، شاهزاده هری مهمان مایکل استراهان بود و درباره کتاب مصاحبه کرد.

او در مورد رابطه‌اش با شاهزاده ویلیام می‌گوید که او را دوست دارد و در عین حال، او را «دشمن سرسخت خود» می‌خواند.

شاهزاده هری در این مصاحبه می‌گوید: «ما همیشه با هم رقابت داشتیم، و این به خاطر نقش «جانشین ولیعهد» بوده است.»

ولیعهد و جانشین ولیعهد

به نظر می‌رسد دلیل اصلی بسیاری از نارضایتی‌های هری، موقعیت او نسبت به شاهزاده ویلیام به‌عنوان جانشین ولیعهد بوده است.

به گزارش گاردین، در درگیری بین این دو، ویلیام هری را متهم می‌کند که مثل یک ولیعهد رفتار می‌کند و نمی‌فهمد چرا برادرش به‌عنوان جانشین ولیعهد راضی نیست.

شاهزاده هری هنگام دعوای فیزیکی با شاهزاده ویلیام زخمی شد

شاهزاده هری در جایی از کتاب می‌نویسد پس از آنکه ویلیام یقه او را گرفته و او را به زمین کوبیده، روی ظرف غذای سگش فرود آمده؛ ظرف غذا شکسته شده، و تکه‌هایی از آن در بدن او فرو رفته است.

التماس برای آتش‌بس

پس از تشییع جنازه دوک ادینبورگ در وینزور، شاهزاده چارلز از پسرانش خواست که دست از جدال بردارند. در یک جلسه پرتنش پس از مراسم تشییع، پدر عزادار به پسرانش گفت: «بچه‌ها لطفا. سال‌های پایانی عمر من را به یک بدبختی تبدیل نکنید.»

عصبانیت شاهزاده هری از کامیلا

نشریه سان که به یک نسخه اسپانیولی کتاب دسترسی پیدا کرده، بر احساسات هری به مادرخوانده خود متمرکز شده است که با به سلطنت رسیدن همسرش، شاه چارلز سوم، به‌عنوان ملکه همسر کامیلا شناخته می‌شود.

شاهزاده هری می‌نویسد که او و برادرش به پدرشان التماس می‌کردند که با کامیلا ازدواج نکند، زیرا او یک «نامادری بدجنس» خواهد بود.

او اولین ملاقات خود با کامیلا را به تزریق آمپول تشبیه می‌کند.

شاهزاده ویلیام به رابطه پدرش و کامیلا مشکوک بود

سان می‌‌نویسد شاهزاده هری درباره مصاحبه پرنسس دایانا با بی‌بی‌سی که در آن گفته بود «سه نفر در این ازدواج حضور داشتند» و به «فقدان ثبات، عشق و محبت در خانه‌مان» اشاره کرده بود، صحبت می‌کند و می‌گوید اگرچه در آن زمان جوان‌تر از آن بود که چیزی درباره رابطه پدرش و کامیلا بفهمد، اما برادر بزرگ‌ترش، ویلیام، در مورد آن‌ها مشکوک شده بود.

او درباره احساس ویلیام می‌نویسد: «احتمالا گیج شده بود و اذیت می‌شد. وقتی آن‌ها رابطه‌شان را تایید کردند، او به‌دلیل سکوتش یا اینکه کاری نکرده بود، احساس پشیمانی شدیدی داشت.»

خوشحالی پدرش از اینکه دایانا یک «جانشین ولیعهد» به دنیا آورد

شاهزاده هری تعریف می‌کند که چگونه پس از تولدش، پدر او به شاهزاده خانم ولز، دایانا، می‌گوید که به دنیا آمدن پسرش فوق‌العاده بود و دایانا به او یک ولیعهد و یک جانشین ولیعهد داده است و بدین ترتیب کار او [اشاره به خودش] تمام شده است.

لحظه‌ای که از مرگ دایانا مطلع شد

شاهزاده هری در کتاب می‌نویسد که پدرش روی تخت او در قلعه بالمورال نشست و به او گفت: «پسر عزیزم، مامان تصادف کرده است.» به گزارش سان، شاهزاده مدعی است که پدرش او را در آغوش نگرفته است.

هری همچنین می‌گوید وقتی جواب ابراز همدردی مردم را می‌داده، «احساس یک سیاستمدار» را داشته است.

آیا شاهزاده هری در مراسم تاجگذاری شاه چارلز شرکت خواهد کرد؟

او در پاسخ به این سوال که آیا در مراسم تاجگذاری پدرش که اواخر امسال برگزار خواهد شد شرکت می‌کند، گفت: «از الان تا آن موقع اتفاق‌های زیادی ممکن است بیفتد، اما راه [گفت‌وگو] همیشه باز است، توپ در زمین آن‌ها است.»

شاهزاده هری و همسرش، مگان مارکل، که عنوان دوک و دوشس ساسکس را دارند، در سال ۲۰۲۰ از خانواده سلطنتی جدا شدند و ابتدا به کانادا و سپس به آمریکا مهاجرت کردند. پس از آن و طی چندین اظهارنظر جنجالی از جمله گفت‌وگو با اوپرا وینفری در سال گذشته و سریال مستند «هری و مگان» که جدیدا نتفلکیس پخش کرده است، آن‌ها در صدر اخبار خانواده سلطنتی قرار گرفتند.

هرچند در ویدیو تبلیغاتی مصاحبه اخیر هری در ارتباط با کتابش، او گفته بود که دوست دارد پدر و برادرش را دوباره داشته باشد، باید صبر کنیم و ببینیم بعد از انتشار کتاب چه اتفاقی بین جانشین سابق ولیعهد و خانواده‌اش می‌افتد.

بیشتر از کتاب