خواب گراز دریایی آتش‌بازی سال نو را در یک شهر انگلستان تعطیل کرد

کارشناسان حیات‌ وحش از مردم خواسته‌اند مزاحم «ثور» نشوند

یک گراز دریایی سرگردان پس از حضور در یک شهر ساحلی در یورکشایر شمالی در بریتانیا، مردم محلی و گردشگران را به وجد آورد. این پستاندار دریایی شامگاه جمعه ۳۰ دسامبر به اسکاربورو وارد شد و جمعیت زیادی را در شب سال نو به بندر کشاند.

گمان می‌رود که این گراز دریایی قطب شمال، ثور، همان گراز دریایی باشد که اوایل این ماه در سواحل همپشایر مشاهده شد.

کارشناسان محلی حیات وحش از مردم خواسته‌اند مزاحم او نشوند و می‌گویند که به نظر می‌رسد او فعلا در اسکاربورو‌ در حال استراحت است و در چند روز آینده پس از استراحت کافی، به سفرش به سمت شمال ادامه خواهد داد.

شورای شهر اسکاربورو‌ روز شنبه تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از ایجاد ناراحتی برای ثور، مراسم آتش‌بازی شب سال نو را به تعویق بیندازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آکواریوم  حیات دریایی اسکاربورو‌ اعلام کرد که تیمی از مراقبان از حیوانات این مرکز به همراه انجمن سلطنتی جلوگیری از ظلم به حیوانات (آراس‌پی‌سی‌ای) و انجمن غواصان برای نجات زندگی جانوران دریایی (بی‌دی‌ام‌ال‌آر) وضعیت این گراز دریایی را زیر نظر دارند.

آن‌ها در حساب‌های خود در رسانه‌های اجتماعی نوشتند: «لطفا نگران نباشید. او خوب به نظر می‌رسد و پس از ماجراجویی طولانی خود مشغول استراحتی است که شایسته آن است! لطفا به استراحت او احترام بگذارید و سعی کنید مزاحم او نشوید. در حالی که این یک فرصت بسیار هیجان‌انگیز برای ما است، طبیعتا آن‌ها سروصدای زیاد را دوست ندارند و با حیوانات اهلی آشنا نیستند. بنابراین لطفا مواظب حیوانات خانگی خود باشید و برای امنیت خودتان و او، فاصله‌ای امن را حفظ کنید. امیدواریم او ظرف چند روز به اندازه کافی استراحت کند تا بتواند حرکت کند و به ماجراجویی‌های خود در مسیر شمال ادامه دهد.»

اسکاربورو‌ در ساحل دریای شمال، با زیستگاه گراز دریایی در اقیانوس منجمد شمالی، فاصله زیادی دارد.

گراز دریایی یا والروس (Odobenus rosmarus) یک پستاندار دریایی باله‌دار بزرگ در قطب شمال است که در اقیانوس منجمد شمالی و دریاهای پایین قطبی نیمکره شمالی زندگی می‌کند. نرهای بالغ این گونه در اقیانوس آرام می‌توانند تا دو تن وزن داشته باشند. گرازهای دریایی بخش قابل‌توجهی از زندگی خود را روی یخ‌های دریا می‌گذرانند و برای غذا دنبال نرم‌تنان دوکفه‌ای‌اند. آن‌ها حیواناتی اجتماعی با عمری نسبتا طولانی‌اند و در مناطق دریایی قطب شمال، «گونه‌ای کلیدی» به شمار می‌روند.

جمعیت شیر دریایی‌ها در سراسر منطقه قطب شمال به‌سرعت کاهش یافته است و با توجه به نازک شدن لایه یخ اقیانوسی، سکونتگاه‌های آن‌ها هر سال کوچک‌تر می‌شود. وضعیت حفاظتی این گونه  در فهرست سرخ آی‌یوسی‌ان یا فهرست قرمز گونه‌های در معرض خطر، در رده «آسیب‌پذیر» قرار گرفته است. 

بیشتر از زندگی