چهار شرط شاهزاده رضا پهلوی برای ائتلاف پذیرفته شد

توییت‌‌های مشترک چهره‌های اپوزیسیون خارج از کشور، ائتلاف غیررسمی آنها با شاهزاده رضا پهلوی تلقی شده است

به نظر می‌رسد در نخستین دقایق بامداد یکم ژانویه ۲۰۲۳، ائتلافی از شخصیت‌ها و چهره‌های بانفوذ و تاثیر‌گذار سیاسی، با محوریت شاهزاده رضا پهلوی، دست‌کم به صورت غیررسمی شروع به‌کار کرده است.

در نخستین دقیقه شروع سال جدید میلادی به وقت ایران، شاهزاده رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد، حامد اسماعیلیون، علی کریمی، نازنین بنیادی و گلشیفته فراهانی به‌طور همزمان یک متن مشترک را منتشر کردند.

در این متن مشترک، سال ۲۰۲۲ سال «شکوه همبستگی ایرانیان» با هر باور و زبان و گرایش توصیف شده است و در ادامه ابراز امیدواری شده است که سال ۲۰۲۳، با سازماندهی و همبستگی، سال پیروزی ملت ایران و «تحقق آزادی و عدالت» خواهد بود.

در این متن کوتاه، بر روی گرایش مختلف و لزوم سازماندهی و همبستگی برای گذار از نظام جمهوری اسلامی تاکید شده است. در این متن مشترک، از هشتگ «انقلاب ایران»، به‌زبان انگلیسی استفاده شده است.

شاهزاده رضا پهلوی، بارها از تمامی نیروهای مخالف نظام جمهوری اسلامی که بر چهار اصل «سکولاریسم»، «تمامیت سرزمینی»، «دموکراسی» و «برگزاری انتخابات آزاد برای تعیین نوع نظام سیاسی» باور دارند، دعوت کرده بود برای پیشبرد خیزش سراسری مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی متحد شوند.

به باور بسیاری، در مرحله فعلی خیزش سراسری علیه نظام جمهوری اسلامی، تشکیل ائتلافی از نیروها با محوریت شاهزاده رضا پهلوی، می‌تواند در شکست نیروهای سرکوب و گذار از نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به مرحله برگزاری انتخابات آزاد موثر باشد.