ال‌پائیس: سارا خادم‌الشریعه به اسپانیا مهاجرت می‌کند

استاد بزرگ شطرنج و خانواده‌اش در شهری در اسپانیا ساکن می‌شوند

سارا خادم در رده‌بندی جهانی در جایگاه ۸۰۴ و در ایران در جایگاه دهم قرر دارد-Reuters

روزنامه ال‌پائیس گزارش داد، سارا خادم‌الشریعه، یکی از مشهور‌ترین زنان شطرنج‌باز ایرانی پس از اینکه بدون حجب اجباری در مسابقات قزاقستان شرکت کرد، به اسپانیا مهاجرت می‌کند.

براساس این گزارش، سارا خادم که در رده‌بندی جهانی در جایگاه ۸۰۴ و در ایران در جایگاه دهم قرر دارد، قصد ندارد به ایران بازگردد.

دو منبع آگاه به این روزنامه گفتند که سارا خادم و همسرش اردشیر احمدی که کارگردان فیلم است و فرزند آنها به شهری در اسپانیا مهاجرت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، خادم و خانواده‌اش در یک آپارتمان ساکن می‌شوند و روشن نیست که آیا در حال حاضر اقامت اسپانیا را دارند یا خیر.

گاردین که این گزارش را بازنشر کرده است، نوشت که سارا خادم به درخواست این روزنامه برای ارایه توضیح پاسخ نداده است.

این شطرنج‌باز ۲۵ ساله تازه‌ترین مورد از زنان ورزشکار و شطرنج‌باز ایران به‌شمار می‌رود که از رویدادهای بین‌المللی برای به نمایش گذاشتن مخالفت با حجاب اجباری استفاده کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الناز رکابی، سنگ‌نورد ایرانی در مسابقات کره جنوبی که در میانه خیزش سراسری برگزار شد، بدون حجاب اجباری ظاهر شد.

پارمیدا قاسمی، دیگر ورزشکار زن ایرانی بود که در مراسمی در تهران بدون حجاب اجباری دیده شد.

در جریان چهار ماه خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، شماری از چهره‌های ورزشی با حمایت از مردم از امکان حضور در رقابت‌های بین‌المللی برای رساتر کردن صدای مردم ایران استفده کردند.

حکومت تا کنون سعی کرده است با سرکوب گسترده که بیش از ۵۰۰ کشته و هزاران بازداشتی بر جای گذاشته، این خیزش را کنترل کند، اما موفق نبوده است.

بیشتر از جهان