پیش‌بینی‌ نوستراداموس برای ۲۰۲۳؛ جنگ جهانی سوم، افول سلطنت و ظهور دجال

نوستراداموس تاکنون آتش‌سوزی بزرگ لندن، ظهور هیتلر، حملات ۱۱ سپتامبر و همه‌گیری کووید۱۹- را پیش‌بینی کرده است

پیش‌بینی ۲۰۲۲ نوستراداموس، ظهور هوش مصنوعی، قدرت ارزهای دیجیتال و افزایش آدمخواری بود-ullstein bild via Getty Images

نوستراداموس، اخترشناس قرن شانزدهم، برای سال ۲۰۲۳ آغاز جنگ جهانی سوم، افول سلطنت و ظهور دجال (ضدمسیح) را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش اینساید پیپر، نوستراداموس تاکنون آتش‌سوزی بزرگ لندن، ظهور هیتلر، حملات ۱۱ سپتامبر و همه‌گیری کووید-۱۹ را پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی‌های او بیشتر تراژیک‌اند و تنها برخی مواقع واقعا تحقق یافته‌اند.

گفته‌ می‌شود جهان‌بینی تلخ نوستراداموس به‌عنوان «پیامبر عذاب و بدبختی» در اثر درکی از عهد عتیق و همچنین رنج از دست دادن همسر و فرزندان خردسالش در اثر بیماری، احتمالا طاعون، شکل گرفت. او پس از ناکامی در نجات کسانی که بیش از همه به آن‌ها اهمیت می‌داد، تصمیم گرفت از طریق مکاشفه درباره بدبختی و فروپاشی جهان به بقیه هشدار دهد.

به گفته نوستراداموس، در سال ۲۰۲۳ «آتش آسمانی روی عمارت سلطنتی» فرو خواهد ریخت. اگر این پیش‌بینی به صورت عینی تفسیر شود، می‌تواند به این معنا باشد که یک شهاب سنگ مستقیم به کاخ باکینگهام برخورد می‌کند و آن‌ را می‌سوزاند. اما در معنای استعاری، می‌توان گفت هری و مگان مارکل با بهره بردن از قدرتشان، اعتبار خانواده سلطنتی بریتانیا را از بین می‌برند. آن‌ها اخیر سریالی در نتفلیکس پخش کرده‌اند که از اقدام‌هایی که ولیعهد علیه آن‌ها انجام داد، پرده برمی‌دارد.

نوستراداموس همچنین پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۳،  در جریان «هفت ماه جنگ بزرگ، انسان‌هایی که به دست شیطان می‌میرند» کل سطح زمین را فرا می‌گیرند. این پیش‌بینی ممکن است درباره درگیری‌های فاجعه‌بار در اوکراین قابل تعبیر باشد که به دلیل جنایات جنگی رخ‌داده و تعداد بالای تلفات غیرنظامی مصداق دارد. می‌توان گفت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، هم به آن «شیطانی» که نوستراداموس به عنوان نفرت‌پراکن و دلال مرگ توصیف می‌کند، شبیه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس پیشگویی نوستراداموس، سال ۲۰۲۳ یک جنگ جهانی تمام‌عیار رخ خواهد داد و بر این اساس، احتمالا باید منتظر تشدید جنگ در اوکراین بود که با در نظر گرفتن زرادخانه‌های هسته‌ای ممکن است به  ویرانی‌هایی آخرالزمانی در جهان منجر شود.

همچنین بر اساس پیش‌بینی نوستراداموس، در سال ۲۰۲۳ دجال ظهور می‌کند و جنگی ۲۷ ساله راه خواهد انداخت. در جریان این جنگ کافران کشته، اسیر یا تبعید می شوند و زمین با خون، اجساد انسان‌ها و آب و تگرگ سرخ پوشیده می‌شود. نسبت دادن این صفت‌ها به دجال عجیب نیست زیرا دجال فردی با شهوت خون توصیف شده است و این می‌تواند به این معنا باشد که دجال می‌تواند در پشت دروغ‌ها و کراوات سیاستمداران جهانی پنهان شود. بر اساس نشانه‌ها، شاید دجال هم ولادیمیر پوتین باشد که اقدام‌هایش به گسترش جهانی جنگ می‌انجامد.

نوستراداموس با انتشار کتاب معروف خود با عنوان «پیشگویی‌ها» در سال ۱۵۵۵ میلادی، به جهان و نسل‌های آینده کتابی شبه‌شاعرانه هدیه داد که جنگ‌ها، بیماری طاعون، بلایای طبیعی، ناآرامی‌های داخلی، ترورهای سیاسی و دیگر چیزهای مشابه را پیش‌بینی‌ می‌کرد.

پیش‌بینی‌های نوستراداموس برای سال ۲۰۲۲ عبارت بود از ظهور هوش مصنوعی، قدرت تسخیر ارزهای دیجیتال و افزایش آدمخواری در واکنش به افزایش تورم.

باید امیدوار بود که پیش‌بینی‌های او برای سال ۲۰۲۳ مانند بسیاری دیگر از پیش‌بینی‌هایش غلط از آب درآید.

بیشتر از جهان