مقام مطلع: زمان برطرف شدن محدودیت اینترنت مشخص نیست

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات که علاقه زیادی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دارد در دو روز اخیر سکوت اختیار کرده است

موضوع اینترنت ملی از سال ۱۳۸۴ مطرح بود، اما در دولت حسن روحانی با جدیت دنبال شد/ATTA KENARE / AFP

یک مقام مطلع در وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با تاکید بر اینکه محدودیت دسترسی به اینترنت با تصویب شورای امنیت ملی صورت گرفته، اعلام کرد که زمان بر طرف شدن این محدودیت مشخص نیست. 

اینترنت از روز شنبه و به دنبال ادامه اعتراض‌های مردمی در سراسر ایران به وضعیت معیشتی قطع شد. مردم از روز جمعه که خبر افزایش سه برابری قیمت بنزین منتشر شد، به خیابان‌ها‌ آمده‌اند و حکومت جمهوری اسلامی علاوه بر قطع اینترنت، به برخورد خشن با مردم معترض ادامه می‌دهد.

این منبع که نام او فاش نشده به خبرگزاری فارس گفت، ‌دسترسی به سایت‌های داخلی و خدمات آنلاین بومی امکانپذیر است و مکان‌های ضروری محدودیت اینترنت ندارند. 

اظهارات این مقام مطلع در حالی مطرح می‌شود که در دو روز گذشته که اینترنت در ایران قطع بوده، محمد‌جواد آذری جهرمی که علاقه زیادی به توییتر دارد و در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال است، به عنوان وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در این مورد سکوت مطلق اختیار کرده است.

راه‌اندازی اینترنت ملی با صرف هزینه‌های کلان که در سال‌های گذشته همواره مطرح بود، در دولت حسن روحانی و وزارت آذری جهرمی با پیشینه  فعالیت در وزارت اطلاعات با سرعت بیشتری پیش رفت و تا حدود بسیار زیادی گسترش یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آذری جهرمی در دوم خردادماه امسال گفته بود که مراجع و علما از دولت می‌خواهند این شبکه برقرار شود و ما فرهنگ دینی خود را ارزان به دست نیاورده‌ایم که به آسانی از آن بگذریم.

او همچنین گفته بود که وزارتخانه تحت اختیار او تا کنون ۸۰ درصد وظایف‌اش را در زمینه تحقق اینترنت ملی انجام داده و  تا کنون ۱۴۲ آزمایش برای استقلال شبکه ملی اطلاعات در زمان قطع اینترنت انجام شده که همه آزمایش‌ها موفق بوده است.

ناظران بین‌المللی پیش‌تر هشدار داده‌ بودند که اینترنت ملی که مقامات تهران آن را ضامن استقلال جمهوری اسلامی می‌دانند در شرایط بحرانی و ضرورت قطع اینترنت جهانی به کمک آنها خواهد آمد.

نت‌بلاکز، شبکه ناظر اینترنت در تازه‌ترین گزارش خود که بامداد امروز منتشر شد اعلام کرد که قطعی اینترنت در ایران همچنان ادامه دارد و سطح پوشش این شبکه در ایران را حدود ۵ درصد برآورد کرد.

بیشتر از