پیام شهبانو فرح پهلوی به مردم ایران

«مثل هر ایرانی میهن‌دوست دیگر کنار شما و با شما هستم»

با گذشت نزدیک به سه روز از شروع اعتراضات مردمی در شهرهای ایران، هم‌چنان گزارش‌هایی از حضور مردم در نقاط گوناگون شهر‌ها به گوش می‌رسد. قطع شدن اینترنت باعث شده است که تنها دسترسی شهروندان به برخی از وب‌سایت‌های داخلی امکان‌پذیر باشد. با این‌حال، واکنش‌ها به این اعتراضات از سوی افراد و چهره‌های سیاسی هم در صدر اخبار است. 

شهبانو فرح پهلوی در پیامی خطاب به ملت ایران، ضمن تسلیت به خانواده‌های کشته‌شدگان، گفت: «در سومین روز آغاز اعتراضات به حق شما مثل هر ایرانی میهن‌دوست دیگر کنار شما و با شما هستم. بدانید که هیچ چیز و هیچ کسی یارای ایستادن در برابر یک ملت را ندارد.» شهبانو فرح پهلوی هم‌چنین در این پیام تاکید کرد که «فریاد حق‌خواهی و قدرشناسی معترضان نسبت به پادشاهان پهلوی را ارج می‌نهم و از طرف خودم و خانواده از مردم سپاسگزارم».

در پیام آخرین ملکه ایران آمده است: «اطمینان دارم که با همت شما این روزهای سخت سپری، و نور بر تاریکی پیروز شده و آبادی و رفاه بازخواهد گشت».

شاهزاده رضا پهلوی نیز پیش از این در واکنش به اعتراضات مردمی، در پیامی گفته بود: ««شما به درستی دریافته‌اید که تا ایران در اشغال جمهوری اسلامی است، فقر، دروغ، تحریم، بیداد و تبعیض، فساد افسار گسیخته و ستمگری نیز بر کشور حکم‌فرماست. شما به درستی دریافته‌اید که تنها راه رهایی، نه صندوق‌های دروغین رای، که در با هم بودن و سر دادن فریاد دادخواهی در خیابان‌های ایران است.»

شاهزداه رضا پهلوی در پیام خود درعین‌حال هشدار می‌دهد که «هرچه این جنبش ملی حق‌طلبانه، بزرگ‌تر و گسترده‌تر شود» امکان سرکوب آن «برای این فرقه تبهکار و فاسد، سخت‌تر و سخت‌تر خواهد بود.» 

با آغاز اعتراضات خیابانی در ایران، شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی با انتشار بیانیه‌هایی حمایت خود را از این اعتراضات و خواسته‌های به حق مردم اعلام کرده بودند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صبح امروز، یک‌شنبه، رهبر جمهوری اسلامی با ادبیاتی تهاجمی و توهین‌آمیز به خاندان پهلوی تاخت و گفت: «از خانواده‌ منحوس خبیث خاندان پهلوی تا مجموعه‌ خبیث و جنایتکار منافقین، اینها دارند مرتباً در فضای مجازی و در جاهای دیگر تشویق می‌کنند، ترغیب می‌کنند که این شرارتها انجام بگیرد.» 

از سوی دیگر، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با انتشار توییتی نوشت: «ایالات متحده در کنار مردم ایران ایستاده است که خواهان پاسخگویی و شفافیت حکومت‌شان هستند.»

مورگان اورتگاس با اشاره  به اعتراضات سه روز اخیر در ایران، نوشت: «(حکومت) ایران از میلیاردها دلار پول ناشی از کاهش تحریم‌ها پس از برجام، نه برای ساختن مدرسه یا بیمارستان، که برای کمک به گروه‌های نیابتی تروریستی در سرتاسر خاورمیانه استفاده کرد.»

پیش از این نیز، در روز دوم اعتراضات مردمی در ایران، «مایک پمپئو» ویز خارجه ایالات متحده، با نوشتن توییتی، حمایت خود را از اعتراضات مردمی در ایران اعلام کرده بود.

بیشتر از