چرا بایدن از پنسلوانیا آغاز کرد؟

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا

کارزار انتخاباتی جو بایدن دیروز از شهر پتسبورگ ایالت پنسلوانیا آغاز شد. معاون سابق رئیس جمهوری، در همایشی با حضور اعضای انجمن بین‌المللی آتش نشانی، که بزرگترین اتحادیه کارگری آمریکا است و از او اعلام حمایت کرده است، گفت که اگر قرار است او دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شکست بدهد، چنان شکستی باید در این شهر رقم بخورد. چرا رقابت در این ایالت دشوار است و نقش آن در پیروزی نامزدان ریاست جمهوری چیست؟

پنسلوانیا از ایالت‌های بزرگ و مهم در انتخابات مقدماتی و انتخابات سراسری ریاست جمهوری آمریکا است. این ایالت یکی از سیزده ایالتی است که در تاریخ انتخاباتی آمریکا به آن‌ها ایالت‌های شناور می‌گویند. سیزده ایالتی که چنین ویژگی را دارند برخلاف سایر ایالت‌ها، آرای ثابتی ندارند و نتایج انتخابات نظر به اولویت‌های آنی و مقطعی رأی دهندگان تغییر می‌کند. رقابت نفس گیر دو حزب عمده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر ممترکز به پیروزی در این ایالت‌هاست. مجموع شمار کالج‌های انتخاباتی ایالت‌های با آرای شناور در تعیین برنده انتخابات ریاست جمهوری حیاتی است.

دونالد ترامپ  در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ توانست با شکست رقیب خودش هیلاری کلینتون که گمان می‌رفت شانس بیشتری در این ایالت داشته باشد، تمامی کالج‌های انتخاباتی این ایالت را از آن خود کند. آقای بایدن اهمیت آرای این ایالت را می‌داند. به همین دلیل برخلاف بسیاری از نامزدان حزب دموکرات، که کارزار انتخاباتی در پنسلوانیا را برای مراحل بعدی گذاشته‌اند، او کارش را از این ایالت آغاز کرده است.

 

اگر تمرکز آقای بایدن بر ایالت پنسلوانیا بتواند در نظرسنجی‌هایی که احتمالا در هفته‌های بعد صورت می‌گیرد نشان‌دهنده تأثیر استراتژی انتخاباتی او باشد، سایر نامزدان دموکرات نیز پنسلوانیا را به یک اولویت انتخاباتی تبدیل خواهند کرد.