انتقاد حامیان حقوق حیوانات از آپتون به خاطر همکاری با «کانادا گوس»

کانادا گوس در تهیه پوشاکش از پشم و پر حیوانات استفاده می‌کند

کیت آپتوندر حوزه افزایش آگاهی درباره خرس‌های قطبی با «کانادا گوس» همکاری می‌کند- REUTERS/Yara Nardi

کیت آپتون پس از اعلام همکاری با شرکت پوشاک «کانادا گوس» در حوزه افزایش آگاهی درباره خرس‌های قطبی به دورویی متهم شد، زیرا که این شرکت از پشم، پر و کرک واقعی حیوانات در تولید لباس استفاده می‌کند.

در روز جهانی مهربانی، این مدل عکسی از خود و همسرش، جاستین ورلاندر در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و در توضیح آن، از اهمیت مهربان بودن «نه فقط امروز بلکه تمام روزها» نوشت.

با این وجود، هواداران خانم آپتون بعد از اعلام همکاری وی با «کانادا گوس» و سازمان بین‌المللی خرس‌های قطبی برای افزایش آگاهی درباره آنان، از این عکس آزرده‌ خاطر شدند؛ چرا که این شرکت قبلا از سوی بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی درباره جانواران، به ظلم به حیوانات متهم شده است.

خانم آپتون نوشت: «من افتخار این را داشتم که اخیرا از مرکز جدید سازمان بین‌المللی خرس‌های قطبی دیدار کنم و درباره خرس‌های قطبی، تحقیقات درباره آنان و نقش هر یک از ما در حفظ آنها اطلاعاتی جدید کسب کنم. با تشکر از کانادا گوس و سازمان بین‌المللی خرس‌های قطبی برای تلاش‌هایتان در راستای تبدیل این جهان به جایی بهتر.»

در واکنش به این همکاری، خانم آپتون هدف انتقادهایی قرار گرفت که او را فردی «دورو» و «بی‌احساس» خواندند و بسیاری به طنز این ماجرا اشاره کردند که خانم مدل، از شرکت تولید کاپشن برای مهربانی و حمایتش از حیوانات تشکر کرده است.

شخصی نوشت: «بی‌ خیال. کانادا گوس چگونه می‌تواند نسبت به حیوانات مهربان باشد، وقتی که روباه‌ها را برای پشم آنها می‌کشد و اردک‌ها را برای کرکشان شکنجه (بله شکنجه) می‌کند؟ از تلاش شما برای مهربان بودن قدردانم، ولی این کارتان دورویی است.»

شخص دیگری گفت: «در این مورد نمی‌توانم با تو همراه شوم کیت آپتون. شاید کانادا گوس به وضعیت خرس‌های قطبی کمک کند، ولی آنها حیوانات محلی را می‌کشند تا کاپشن‌هایی را تولید کنند که تو تبلیغ می‌کنی!»

فرد دیگری هم نوشت: «کانادا گوس واقعا حیوانات را برای پشمشان می‌کشد.»

کانادا گوس از استفاده خود از پشم حیوانات با این استدلال دفاع می‌کند که این پشم «به صورت اخلاقی تهیه شده است».

در پیوند با سیاست پشم و کرک این شرکت، اظهار شده است: «ما معتقدیم تمام حیوانات سزاوار برخورد مناسب و انسانی در طول زندگی و مرگ خود هستند. ما عمیقا به تولید اخلاقی و استفاده مسئولانه از محصولات حیوانات در ساخته‌های خود معتقدیم. ما هرگز از برخورد نامناسب عمدی، غفلت یا اعمالی که شرورانه، آزاری ناروا به حیوان می‌رساند، اغماض نمی‌کنیم. استانداردهای ما برای گرفتن و استفاده از پشم، پر و کرک حیوانات، بازتاب دهنده تعهد ما به مواد اولیه‌ای است که از حیواناتی گرفته شده‌اند که تحت بدرفتاری عمدی یا آزار ناروا قرار نگرفته‌اند.»

کانادا گوس همچنین ادعا می‌کند که استفاده از محصولات حیوانی، بخشی ضروری در تولید کاپشن‌های تجملاتی آن است که برای مقابله با سرمای شدید هوا طراحی شده‌اند.

بیانیه‌ای در وبسایت این شرکت اظهار می‌دارد: «ما اعتقاد بعضی از مردم را که معتقدند نباید از محصولات حیوانی در هیچ محصولی استفاده شود، درک می‌کنیم و بدان احترام می‌گذاریم، ولی با چنین دیدگاهی موافق نیستیم.»

این اولین باری نیست که خانم آپتون برای حمایت از این شرکت جنجال‌برانگیز هدف انتقاد قرار گرفته است. سال ۲۰۱۳، این مدل برای عکس جلد ویژه‌نامه مایو شنا در مجله «اسپورتز ایلاستریتد» نیز کاپشن کانادا گوس را به تن کرده بود. 

© The Independent

بیشتر از زندگی