قطع صدای معترضان، خط‌ ونشان نهادهای قضایی و امنیتی برای مردم

ارتباط اینترنتی در ایران محدود و حمله به مردم معترض از سوی نهادهای مختلف آغاز شد

پس از سخنان صبح امروز آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در حال سبقت گرفتن از یکدیگر برای اعلام تبعیت از دستورات او هستند. رسانه‌های داخلی ایران از قول یک مقام وزارت ارتباطات ایران خبر داده‌اند که شورای امنیت کشور دستور داده است تا ارتباطات اینترنتی به مدت 24 ساعت محدود شود.

یکی از موسسه‌های ناظر بر وضعیت اینترنت در جهان نیز گزارش داده است که ترافیک اینترنت در ایران به میزان 93 درصد افت داشته است و اکنون پس از قطع تقریبا سراسری اینترنت به مدت 12 ساعت، اینترنت در ایران با تنها 7 درصد از ترافیک معمول برقرار است.

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان هم در واکنش به قطع اینترنت در ایران اعلام کرده که ایالات متحده آمریکا توان برقراری اینترنت بدون محدودیت برای ایرانیان را دارد و از کشورهای اروپایی خواسته تا در این زمینه با آمریکا همکاری کنند.

تابع نظر رهبریم، با «اشرار» برخورد می‌کنیم

در تازه‌ترین رخداد، ابراهیم رییسی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که سازمان بازرسی کل کشور را موظف کرده است تا برای «جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، اجرای کامل تعهدات دولت در برابر مردم از جمله پرداخت به‌موقع و منظم یارانه‌ها را مستمرا پیگیری نماید.»

رییسی نیز مانند رهبر ایران، مردم معترض را «اشرار» خواند و به  دادستان‌های کل کشور دستور داد تا «در مورد اشرار، وابستگان به جریانات ضدانقلاب و نفوذی‌هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده‌اند؛ با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند.»

او همچنین از «استانداران و مسئولین مربوطه» خواسته تا با برقراری ارتباط با «نخبگان و اثرگذاران جامعه» دلایل افزایش قیمت بنزین برای آن‌ها تشریح شود.

رییسی در ابتدای این بیانیه هم اعلام کرده است که افزایش قیمت بنزین پیشنهاد دولت به شورای عالی هماهنگی اقتصادی بوده است و سران دو قوه دیگر صرفا پیشنهاد دولت را تایید کرده‌اند.

سخنگوی نیروی انتظامی نیز پس از صحبت‌های علی خامنه‌ای اعلام کرد که «نیروی انتظامی بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود هیچ گونه مماشاتی با برهم زنندگان نظم و امنیت نداشته و با شناسایی سرکردگان و عوامل میدانی با آنها برخورد خواهد کرد.»

وزارت اطلاعات ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که «منویات معظم‌له را نصب‌العین» قرار می‌دهد و «برخورد با اشرار را وظیفه خود می داند و با هرگونه عوامل ناامنی و برهم زدن امنیت و آرامش ملت شریف، برخورد قاطع می نماید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فراکسیون امید مجلس و نمایندگان اصولگرا نیز در تبعیت از سخنان رهبر ایران، بلافاصله طرح‌های مطرح شده در 2 روز گذشته برای بازگردادندن قیمت بنزین به نرخ قبلی را از دستور کار خارج کردند. اخباری غیررسمی مبنی بر استعفای یک نماینده در اعتراض به این عقب‌نشینی مجلس نیز منتشر شده است.

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران نیز در جلسه غیرعلنی امروز مجلس که دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در آن حضور داشته از تصمیم افزایش قیمت بنزین حمایت کرده است. لاریجانی به نمایندگان مجلس اعلام کرده که درباره این تصمیم باید با هم «هم‌داستان» باشیم. او همچنین از کمیسیون اقتصادی مجلس و مرکز پژوهش‌ها خواسته تا با مشارکت در جلسات ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات جلوی تغییر قیمت دیگر کالاها را بگیرند.

تلاش برای عادی نشان دادن وضعیت اقتصادی در حالی صورت می‌گیرد که قیمت ارز در 24 ساعت گذشته رشد 10 درصدی را تجربه کرده است.

بیشتر از