آمریکا شش تن دیگر از عوامل داعش در سوریه را بازداشت کرد

نیروهای کرد شمال سوریه، طی هفته‌های گذشته، ده‌ها تن از عوامل داعش را در عملیات‌های جداگانه دستگیر کرده‌اند

به‌گفته فرمانده سنتکام، انجام این عملیات‌ها اراده ثابت نیروهای ائتلاف برای شکست کامل و پایدار داعش را نشان می‌دهد - Delil souleiman / AFP

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه اعلام کرد طی دو روز گذشته، سه‌ عملیات مختلف در شرق سوریه انجام داده است که در جریان این عملیا‌ت‌ها، شش تن دیگر از اعضای گروه تروریستی داعش بازداشت شده‌اند.

سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، روز سه‌شنبه ۲۰ دسامبر (۲۹ آذرماه)، اعلام کرد در جریان این عملیات‌های بالگردی، یکی از اعضای ارشد گروه داعش که در مجموعه حمله‌های این گروه در سوریه نقش زیادی داشته، دستگیر شده است.

ارزیابی‌های ابتدایی نیروهای آمریکا نشان می‌دهد هیچ غیرنظامی در جریان این عملیات‌ها کشته یا مجروح نشده است.

به‌ گفته اریک کوریلا، فرمانده سنتکام، انجام این عملیات‌ها اراده ثابت نیروهای ائتلاف برای شکست کامل و پایدار داعش را نشان می‌دهد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، در بخش دیگری از بیانیه روز سه‌شنبه خود، به‌نقل از فرمانده ارشد این نیروها، نوشت: «دستگیری اعضا و عوامل گروه داعش، توان برنامه‌ریزی و سازماندهی این گروه را برای انجام حمله‌های بعدی مختل می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته نیز، سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای آمریکایی با همراهی نیروهای متحد خود در منطقه، پنج تن دیگر از عوامل گروه داعش را در شش عملیات مختلف دستگیر کرده‌اند.»

آمریکا از نیروی کرد شمال سوریه، به‌عنوان متحدان خود نام می‌برد.

بر اساس گزارش‌ها، طی هفته‌های قبل، نیروهای کرد شمال سوریه ده‌ها تن از عوامل داعش را در عملیات‌های جداگانه دستگیر کرده‌اند.

علاوه بر دستگیری‌های هفته‌های اخیر، نیروهای آمریکایی، در اوایل ماه جاری میلادی نیز، در یک عملیات بالگردی دیگر، دو تن از مقام‌های ارشد داعش را در شرق سوریه کشتند.

بیشتر از جهان