توصیف کیم کارداشیان از احساس زندانی رها شده از مرگ

کارداشیان در حال تحصیل است تا به عنوان وکیل دادگستری مشغول به کار شود

کیم کارداشیان و همسرش کانیه وست-نیویورک-۶ نوامبر ۲۰۱۹
Angela Weiss / AFP

کیم کارداشیان وست، لحظه‌ای را توصیف کرد که یک زندانی محکوم به مرگ که او پیش از آن برای لغو حکمش فعالیت کرده بود، از اعدام معاف شد.

خانم کارداشیان که مشغول مطالعه برای گرفتن شغلی در دنیای حقوق است، معتقد است که «مدارکی مستحکم» وجود دارد که آقای رادنی رید را از اتهام قتل تبرئه می‌کند.

آقای رید ۵۱ ساله قرار بود به خاطر قتل خانمی ۱۹ ساله در سال ۱۹۹۶ از طریق تزریق داروی مرگ‌آور، اعدام شود.

بعد از آن که کارزاری مدنی با چهره‌هایی مشهور مانند بیانسه و اپرا وینفری خواستار رسیدگی مجدد به پرونده وی شد، در روز جمعه، دادگاه عالی تجدیدنظر ایالت تگزاس، حکم اعدام را لغو کرد.

خانم کارداشیان گفت، هنگام اعلام آن تصمیم کنار آقای رید بوده است، و لحظه شنیدن خبر را در اینستاگرام توصیف کرد.

این ستاره تلویزیون، عکسی را از آقای رید در زندان منتشر کرد. عکس، او را در حالی نشان می‌دهد که دستش را روی شیشه‌ای گذاشته است که آن دو را از هم جدا می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در توضیح عکس نوشت: «امروز من افتخار این را داشتم که با رادنی رید از نزدیک ملاقات کنم و واقعا مفتخرم که هنگام شنیدن خبر تصمیم دادگاه عالی تگزاس مبنی بر الغای حکم اعدام و بازگرداندن پرونده برای محاکمه مجدد و بررسی دقیق‌تر، کنار او بودم.»

وی ادامه داد: «کلمات نمی‌توانند امید و آرامش قلبی را که در آن لحظه بر اتاق حاکم شد، توصیف کند. از چند هفته پیش ما درباره پرونده رادنی امیدوار شده بودیم.»

 خانم کارداشیان در ادامه از این گفت که چگونه (مطرح شدن) پرونده آقای رید باعث تشویق «مردم از سراسر دنیا شد تا به آن اعتراض کنند» و از همه به خاطر حمایت ایشان تشکر کرد.

او نوشت: «من خیلی قدردان تعهد و پشتکار همه برای اظهار حمایت‌شان هستم؛ به ویژه از اداره عفو و اقدامات تامینی ایالت تگزاس، به خاطر فراهم آوردن مهلتی ۱۲۰ روزه، و از دادگاه، برای صدور حکم الغای اعدام متشکرم.»

خانم کارداشیان اکنون در حال تحصیل است تا به عنوان یک وکیل دادگستری کیفری مشغول به کار شود و برنامه دارد که در سال ۲۰۲۲ امتحان وکالت بدهد.

او هر روز بیش از پیش در پرونده‌های مهمی دخیل می‌شود که هواداران متهم، معتقدند در دادرسی وی بی‌عدالتی روا داشته شده است.

او که مادر چهار فرزند است، نقشی مهم در آزادی یک زندانی به نام آلیس ماری جانسون در سال گذشته داشت که به خاطر ارتکاب جرمی غیرخشونت‌آمیز در ارتباط با موادمخدر، به حبس ابد محکوم شده بود.

© The Independent