آخرین قهرمانی نادال در سال ۲۰۱۹

جام قهرمانی برترین تنیسور سال ۲۰۱۹در دستان مرد شماره یک تنیس جهان

نادال برای پنجمین بار در دوران حرفه‌ای خود سال میلادی را با قهرمانی تمام کرد Glyn KIRK / AFP

رقابت‌های تنیس «ای تی پی» لندن در گروه آندره آغاسی و در روز پایانی دور مقدماتی پیگیری شد. رافائل نادال، مرد شماره یک تنیس جهان، در حالی به مصاف «سیتسیپاس» رفت که به پیروزی در این مسابقه نیاز مبرم داشت و تنها با بُرد در آن، می‌توانست امیدوار به صعود باقی بماند. آخرین بازی این دو تنیسور مقابل هم، برمی‌گردد به نیمه نهایی رقابت‌های مسترز روم سال ۲۰۱۹ که در آن دیدار، نادال موفق شده بود سیتسیپاس را شکست دهد. سیتسیپاس نیز که در ۲ مسابقه قبلی خود در این رقابت‌ها پیروز شده بود، به دنبال سومین پیروزی و صدرنشینی در گروه بود.

بازی در ست اول بسیار نزدیک و دیدنی پیگیری شد و نادال سعی می‌کوشید تا نسبت به دو بازی گذشته اشتباهات کمتری داشته باشد. رقابت در ست اول به تای برک کشیده شد و سیتسیپاس توانست ست اول را ۷-۶ پیروز شود. نادال که می‌‌دانست کار برای صعود او از قبل سخت‌تر شده است، با انگیزه بیشتر برای پیروزی در این دیدار، در نهایت توانست ست دوم را ۶-۴ پیروز شود و کار به ست سوم کشیده شد. در ست سوم، نادال بازی خوب خود را ادامه داد و سرعت و ضربات سریع و دقیق از او کار را برای «سیتسیپاس» دشوار کرد. به آن ترتیب، نادال توانست این ست را نیز ۷-۶ به پایان برساند و در نهایت، پیروز این بازی لقب بگیرد. اما این پیروزی برای او‌ کافی نبود و می‌بایست منتظر بازی مدودف و زورف می‌ماند تا در صورت باخت زورف، به مرحله نیمه پایانی صعود کند. در انتهای این رقابت، جام قهرمانی برترین تنیسور سال ۲۰۱۹ نیز به نادال اهدا شد. این، پنجمین عنوان قهرمانی نادال در طول دوران تنیس حرفه‌ای اوست که سال را با عنوان نخست به پایان می‌رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیگر دیدار این مرحله، «مدودف» روس که دیگر شانسی برای صعود به مرحله بعد نداشت، رودرروی «زورف» قرار گرفت و نتوانست در این رقابت‌ها حتی یک پیروزی کسب کند. زورف توانست آن مسابقه را در دو ست پیاپی پیروز شود و بدین ترتیب، نادال با توجه به آن که  دو برد در این گروه کسب کرده بود، در عین ناباوری، همانند جوکوویچ از دور مسابقات کنار رفت.

بیشتر از ورزش