نادال با معجزه از حذف نجات پیدا کرد

ديدارى كه شايد تكرار فينال مسابقات يو اس اوپن ٢٠١٩ نيز بود

رافائل نادال كه در بازى اول خود مغلوب زورف شده بود براى جبران و جلوگيرى از حذف زود هنگام پا به رقابت با مدودف گذاشت - Adrian DENNIS / AFP

روز چهارم مسابقات تنيس اى تى پى لندن پيگيرى شد و بدون شك بايد به اين نكته اشاره كرد كه شاهد زيباترين رقابت در اين دور مسابقات بوديم. رافائل نادال كه در بازى اول خود مغلوب زورف شده بود براى جبران و جلوگيرى از حذف زود هنگام پا به رقابت با مدودف گذاشت.

ديدارى كه شايد تكرار فينال مسابقات يو اس اوپن ٢٠١٩ نيز بود. در آن ديدار حساس نادال در ۵ ست موفق شده بود که مدودف را شکست دهد و مدودف به دنبال پیروزی در این دیدار بود. بازی در ست اول این رقابت بسیار نزدیک و تنگاتنگ پیش می‌رفت و هیچ کدام حاضر نبودند که به دیگری موقعیت چندانی برای پیروزی بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ست حساس به تای برک کشیده شد و مدودف موفق شد ست اول را با نتیجه ۷-۶ به نفع خود پایان دهد، اما ست دوم داستان متفاوت بود و نادال اجازه خود نمایی را به مدودف نداد و موفق شد ست دوم‌ با اقتدار به پایان برساند و با نتیجه ۶-۳ پیروز شد. همین موضوع سبب شد تا بازی به ست سوم یا ست نهایی کشیده شود جایی که می توانست حکم حذف یا صعود هر کدام به مرحله بعدی باشد. نادال در ست سوم بازی را بسیار بد آغاز کرد و در همان ابتدا ۳-۰ عقب افتاد.

اشتباهات فراوان و ضربات خارج از زمین او، ناراحتی تماشاگران و مربیان او را نیز  به همراه داشت تا جایی که ۵-۱ در این ست عقب افتاد و تنها یک گیم تا حذف از مسابقات فاصله داشت، تا اینکه ناگهان همه چیز تغییر کرد. او توانست در یک بازی باور نکردنی و فوق العاده به مسابقه برگردد و بازی را ۵-۵ به تساوی بکشاند. این اتفاق در مسابقات تنیس به ندرت رخ می‌دهد و همین موضوع مسابقه را به اوج‌ هیجان رساند، و‌ این معجزه زمانی کامل شد که نادال توانست در تای برک و‌با نتیجه ۷-۶ این ست و در کل بازی را در ۳ ست به نفع خود به پایان برساند.

در دیگر بازی حساس این مرحله سیتسیپاس به مصاف زورف رفت که هر دو بازیکن از بازی اول خود صاحب یک پیروزی شده بودند و پیروزی در این رقابت می‌توانست حکم صعود آن‌ها به مرحله بعدی باشد، که در نهایت سیتسیپاس یونانی توانست در یک بازی آسان و در ۲ ست متوالی پیروز این رقابت باشد و صعود خود به مرحله بعد را مسجل کرد.

بیشتر از ورزش