دادگاه نیویورک علیه دو شرکت مرتبط با بنیاد ترامپ رای داد

سازمان ترامپ هتل‌، زمین‌ گلف و املاک و مستغلات متعددی را در سرتاسر جهان اداره می‌کند

دونالد ترامپ و اعضای خانواده‌اش هیچ‌یک در دادگاه نبودند-MANDEL NGAN / AFP

سه هفته بعد از اینکه ترامپ به‌طور رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کرد، در ادامه فشار گسترده بر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در زمینه پرونده‌های حقوقی، دادگاه علیه دو شرکت مرتبط با بنیاد ترامپ رای داد.

دونالد ترامپ و هیچ یک از اعضای خانواده‌اش در این زمینه محاکمه نشدند.

دو نهاد مرتبط با بنیاد ترامپ به نام‌های  Trump Corporation و Trump Payroll Corporatio روز سه‌شنبه ششم دسامبر، در یک پرونده دادستانی منطقه منتهن، در ۱۷ مورد اتهام از جمله تقلب مالیاتی و جعل اسناد و سوابق تجاری، گناهکار شناخته شدند.

این رای به دنبال دادگاهی بود که بنیاد ترامپ را به همکاری با دو مدیر ارشد از جمله الن وایسلبرگ، مدیر ارشد مالی سابق، در پرداخت نکردن مالیات، ارائه امتیازهای شخصی و صدور چک پاداش برای آنان به گونه‌ای که انگار پیمانکاران مستقل‌اند، متهم کرده بود.

ممکن است این بنیاد با حکم پرداخت جریمه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری مواجه شود. دونالد ترامپ در این پرونده متهم شناخته نشد.

سازمان ترامپ هتل‌ها، زمین‌های گلف و املاک و مستغلات متعددی را در سرتاسر جهان اداره می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادستان‌های نیویورک چند سال است که درباره دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا و شرکت‌های تجاری او تحقیق می‌کنند.

دونالد ترامپ که اخیرا اعلام کرد در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا وارد رقابت خواهد شد، گفته است که پرونده‌سازی علیه شرکت او بخشی از عملیات دموکرات‌های انتقامجو و با انگیزه سیاسی است.

با آن که دونالد ترامپ در جلسه دادگاه حضور نداشت، دادستان‌ها او را متهم کردند که از تخلف‌ها آگاه بوده‌ است. ترامپ و وکلایش این اتهام را رد کرده‌اند.

پرونده شکایت علیه سازمان ترامپ عمدتا حول شهادت الن ویسلبرگ، ساخته و پرداخته شد که پیشتر به دلیل دستکاری اسناد شرکت و حقوق و مزایای خودش با هدف کاهش مالیات، گناهکار شناخته شده بود.

دادستان‌ها برای تعقیب بنیاد ترامپ باید هیات منصفه را متقاعد می‌کردند که ویسلبرگ یا جفری مک‌کانی، معاون ارشد شرکت، مدیران بلندپایه‌ای بودند که به نیابت از شرکت فعالیت کرده‌اند و شرکت نیز از تقلب آنان سود برده است.

قاضی دادگاه ایالتی نیویورک تاریخ صدور حکم را ۱۳ ژانویه تعیین کرده است. انتظار نمی‌رود که این جریمه برای شرکتی به عظمت سازمان ترامپ اهمیت زیادی داشته باشد، هرچند ممکن است در آینده فعالیت‌های تجاری‌ آن را پیچیده کند.

بیشتر از جهان