گسترش فراخوان‌ها برای تظاهرات ضد حکومتی چهارشنبه ۱۶ آذر در سراسر ایران

جوانان محلات تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، گیلان و بسیاری از شهرها و استان‌ها با فراخوان‌هایی از مردم خواستند به تظاهرات روز چهارشنبه در حمایت از دانشجویان بپیوندند و همزمان دانشجویان دانشگاه‌های تهران نیز فراخوانی مشترک برای ۱۶ آذر منتشر کردند

گروه‌های جوانان محلات تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، گیلان و بسیاری از شهرها و استان‌های ایران با انتشار فراخوان‌هایی از مردم خواستند چهارشنبه ۱۶ آذر برای حمایت از دانشجویان اقدام به برپایی تظاهرات ضد حکومتی کنند و همزمان دانشجویان هفت دانشگاه شهر تهران نیز در فراخوانی مشترک از دانشجویان خواستند برای پس گرفتن دانشگاه، کشور و زندگی خود، به اعتراضات بپیوندند.

جوانان محلات تهران در فراخوانی از ۱۶ آذر به عنوان «نقطه عطف انقلاب» یاد کرد و افزود: «برای ما که ۸۰ روز است خیابان را برای زندگی انتخاب کرده‌ایم ۱۶ آذر می‌تواند نقطه عطف جنبش انقلابی‌مان باشد.»

در بیانیه گروه جوانان محلات تهران خطاب به مردم آمده است: «در ۱۶ آذر با حضور در مرکز شهر به رژیم منفور و ضحاک صفت جمهوری اسلامی ثابت می‌کنیم که خون خواه یارانمان هستیم و هرگز به تیغشان نمیرد فریاد جاودان ما».

جوانان محلات تهران افزود: «از ساعت ۱۵ از سمت دانشگاه شریف به سمت شرق و از سمت دانشگاه پلی تکنیک به سمت غرب حرکت می‌کنیم تا در حوالی مرکز شهر به یکدیگر بپیوندیم.»

گروه جوانان محلات تبریز نیز با انتشار فراخوانی گفتند: «روز چهارشنبه ۱۶ آذر روز دانشجو است، وعده گاه ما از ساعت ۱۲ در خیابانهای دانشگاه ، گلباد، گلگشت ، بلوار ۲۹ بهمن و چهارراه آبرسان است.»

جوانان محلات تبریز در فراخوان خود آوردند: «از تمام مردان و زنان و دختران و پسران تبریز می‌خواهیم با آمادگی کامل در این خیابان‌ها حاضر باشند. همه ما برای گرفتن حقمان از این حکومت می‌آییم.»

جوانان محلات گیلان نیز در صفحه توییتر خود با تاکید بر اینکه «تا روز پایانشان می‌ایستیم و ایران را آزاد می‌کنیم»، بر تداوم اعتصابات تاکید کرد و افزود: «گیلان در حال جنگ است، مردان و زنان این سرزمین پشت ایران را خالی نخواهند کرد. روز بزرگ نزدیک است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در فراخوان گروه جوانان محلات شیراز نیز برای روز ۱۶ اذر آمده است: « اکنون که کسبه سهم خود را انجام دادند، نوبت ماست تا به خیابان‌ها بیایم و این همبستگی را کامل کنیم تمام شهر در اعتصاب کامل است؛ از این موقعیت استفاده کنید و راس ساعت ۱۷ به خیابان‌ها بیاید.»

گروه جوانان محلات اصفهان و حومه نیز از مردم این شهر خواست در «تجمع‌های اعتراضی چهارشنبه ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو و در حمایت از دانشجویانی که ماه‌هاست به خاطر آزادی میهن از تحصیل خود گذشته‌اند، شجاعانه مبارزه می‌کنند، بازداشت می‌شوند و شکنجه می‌بینند» شرکت کنند.

بسیاری از گروه‌های جوانان محلات در شهرهای سراسر ایران نیز در فراخوان‌های مشابهی از مردم و جوانان خواستند روز چهارشنبه به خیابان‌ها آمده و در تظاهرات ضد حکومتی شرکت کنند.

فراخوان دانشجویان هفت دانشگاه تهران برای اعتراضات روز شانزدهم آذر

همزمان دانشجویان هفت دانشگاه شهر تهران شامل دانشگاه تهران، دانشگاه علامه‌ طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه بهشتی، دانشگاه الزهرا، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، در فراخوانی مشترک به مناسبت ۱۶ آذر نوشتند: «ما دانشجویان در اتحاد با دیگر اقشار جامعه و تمامی مردم، در این روز به دانشگاه‌ها می‌آییم و خانه‌‌‌مان را از دشمنان‌مان پس می‌گیریم.»

دانشجویان هفت دانشگاه شهر تهران در بیانیه مشترک خود نوشتند: «فریادمان بیش از هشتاد روز است که در تمام کشور شنیده شده. آواز زن زندگی آزادی، امید آینده‌ای دیگر را در دل‌های‌مان زنده کرده است و حال که ۱۶ آذر فرامی‌رسد، باری دگر گرد هم می‌آییم تا نشان دهیم مقاومت جاری است.»

دانشجویان افزودند: «ستم‌هایی که در این مدت بر دانشگاه‌ها و تمام مردم این کشور رخ داده بر هیچ‌کس پوشیده نیست، کشتارها و سرکوب‌ها از یاد نرفته است و احکامی که در بیدادگاه‌ها صادر شده تا عزیزان‌مان را از ما بربایند، فراموش نشده‌اند. شهیدان‌مان را زنده می‌داریم.»

در بخشی از این بیانیه خطاب به سران جمهوری اسلامی آمده است: «یادمان نرفته است که چطور سفره‌های پدران و مادران‌مان را خالی کردید و هرگونه اعتراض آن‌ها را با باتوم‌های‌تان پاسخ دادید. یادمان نرفته که چگونه هرجا علیه سیاست‌های اقتصادی رذیلانه‌تان اعتراضی شد با وحشی‌گری به آن‌ها حمله بردید. آیا زمانی که کارگران را در بند کشیدید یا معلمان را که برای حقوق بدیهی خود اعتراض کردند ربودید و سرکوب کردید را از یاد برده‌اید.»

دانشجویان خطاب به سران جمهوری اسلامی افزودند: «امکان زیستن را از بین بردید و آن هنگام که برای رهایی تلاشی شد، سرکوب را بر ما نواختید» اما «ما همچنان تاکید داریم که فرزند کارگرانیم، کنارشان می‌مانیم.»

در این بیانیه  دانشجویان همچنین به سرکوب و کشتار مردم معترض در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ اشاره کردند و گفتند: «بوی خون‌های ریخته‌شده در آبان ۹۸ همچنان می‌آید. ما از یاد نمی‌بریم.»

دانشجویان هفت دانشگاه شهر تهران در ادامه بیانیه مشترک خود خطاب به سران جمهوری اسلامی نوشتند: «برای آب اعتراض کردیم کشتید، برای نان اعتراض کردیم کشتید، ما فراموش نکرده‌ایم. دلاوری‌های عزیزان کرد و بلوچ‌مان را نمی‌توانید پاک کنید و ما متحدان آنانیم و هم‌صدا با آنان فریاد می‌زنیم: "کرد و بلوچ و آذری(ترک)، آزادی و برابری." ما دانشجویان، متحد تمام آنهایی هستیم که در طی این سال‌ها علیه زنجیرهای سلطه‌ شما مبارزه کردند. ما از تبار آنانی هستیم که ظلم و جور شما را نپذیرفتند. اشتباه نکنید که امسال تنها دلیل آمدن‌مان در روز ۱۶ آذر، ۸۰ روز اخیر است. ما برای تمام آن سال‌هایی می‌آییم که دانشجویان، کارگران، معلمان و مردم‌مان را سرکوب کردید.»

آنها همچنین خطاب به دانشجویان تاکید کردند که در روز ۱۶ آذر «این روز را از آن خود کنید نه چون برای دیگرانی می‌آیید، نه چون دوستان‌مان در بندند. خیر، برای خودتان بیاید، این زندگی شماست که هر روز سلب می‌شود. این آینده‌ خودتان است که تیره می‌شود. این خانه‌ شماست که ویران می‌شود. این خود شما هستید که به زنجیر کشیده شده‌اید. برای خودتان به میدان بیاید.»

در بیانیه مشترک دانشجویان دانشگاه‌های تهران با تاکید بر اینکه «تنها با پیوستن به یکدیگر می‌توان این زنجیرها را تماما شکست»، از استادان دانشگاه‌ها نیز خواسته شده تا دانشجویان را در روز ۱۶ آذر تنها نگذارند و بار دیگر در کلاس درس آزادی و برابری دانشجو شوند.