تاکید تل‌آویو و ابوظبی بر گسترش همکاری‌های فضایی مشترک

به‌گفته اسحاق هرتزوگ، اسرائیل به‌شدت تحت تاثیر برنامه‌های فضایی امارات متحده عربی، به‌ويژه پروژه‌های مرتبط با سیاره مریخ است

اسرائيل دو سال پیش، با میانجی‌گری و حمایت‌های آمریکا، روابط دیپلماتیک خود را با امارات متحده عربی و بحرین آغاز کرد - UAE's Ministry of Presidential Affairs / AFP

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، در یک سفر رسمی به امارات متحده عربی، با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات، دیدار و گفت‌‌وگو کرد. این دومین سفر رئیس‌جمهوری اسرائیل به امارات طی سال جاری میلادی به‌شمار می‌آید. تقویت همکاری‌های فضایی مشترک، محور این سفر و گفت‌وگوها اعلام شده است.

سفر رئیس‌جمهوری اسرائیل به امارات، بلافاصله بعد از سفر او به بحرین انجام شد. سفر هرتزوگ به بحرین و دیدار و گفت‌‌وگو با عبداللطیف بن‌راشد الزیانی، وزیر خارجه این کشور، نیز «تاریخی» توصیف شده است.

اسرائيل دو سال پیش، با میانجی‌‌گری و حمایت‌های ایالات متحده، در چارچوب «پیمان صلح ابراهیم»، روابط دیپلماتیک خود را با امارات متحده عربی و بحرین آغاز کرد.

شبکه خبری العربیه روز سه‌شنبه ۶ دسامبر (۱۵ آذرماه)، در گزارشی به‌نقل از منابع دولتی امارات متحده عربی نوشت: «رئیس‌جمهوری اسرائیل در دیدار و گفت‌وگو با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، درباره ثبات در منطقه و ارتقای روابط دو کشور صحبت کردند.»

تقویت همکاری‌های فضایی میان تل‌آویو و ابوظبی از محورهای اصلی گفت‌وگو رئیس‌جمهوری اسرائيل با رئیس‌ دولت امارات متحده عربی معرفی شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پاییز سال گذشته، نمایندگان دو کشور در اورشلیم، توافق‌نامه‌ای برای مشارکت دوجانبه در پروژه‌های مشترک فضایی امضا کردند.

روزنامه اورشلیم‌پست نیز روز دوشنبه در گزارشی به‌نقل از رئیس‌جمهوری اسرائیل نوشت که همکاری‌های فضایی تل‌آویو و ابوظبی، فعالیت‌های فضایی در منطقه را به سمت مرزهای تازه‌ای هدایت می‌کند و یک همکاری تاریخی به‌شمار می‌رود.

به‌گفته اسحاق هرتزوگ، دولت اسرائیل به‌شدت تحت تاثیر برنامه‌های فضایی امارات متحده عربی، به‌ويژه پروژه‌های مرتبط با سیاره مریخ است.

در سپتامبر امسال، مرکز فضایی محمد بن راشد دبی اعلام کرد امارات متحده عربی در حال کار روی یک پروژه بزرگ برای شبیه‌سازی زندگی انسان‌ها روی سیاره مریخ در متاورس است.

امارات می‌خواهد تا کم‌تر از ۱۰۰ سال آینده یک شهر کامل در مریخ داشته باشد. پروژه‌های «متاورس» مربوط به آینده شبکه اینترنت و کار و زندگی در محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین است.

رئیس‌جمهوری اسرائیل همچنین در دیدار با رئیس دولت امارات متحده عربی، بر اهمیت همکاری‌های فضایی دو کشور برای مقابله با بحران‌های آب‌وهوایی و تغییرات اقلیمی در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

بیشتر از جهان