قرق ساحل از ترس «کوکایین‌»های آب‌آورده

این کوکایین‌ها با خلوص ۸۳ درصد بسیار خطرناک هستند وکسی نمی‌داند از کجا آمده‌اند

پلیس تحقیقات درباره چرایی وجود بسته‌های کوکایین در ساحل را آغاز کرده است GAIZKA IROZ / AFP

امواج اقیانوس اطلس هم‌چنان در جنوب غربی فرانسه بسته‌های مرموز کوکایین به ساحل می‌آورد و مقامات که نمی‌دانند این بسته‌ها از کجا می‌آیند ساحل را قرق کرده‌اند.

از اواسط اکتبر تاکنون بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم کوکایین را آب به ساحل این منطقه آورده است. این بسته‌ها را در صدها کیلومتر از نواحی ساحلی از «کاماره-سور-مر» در دماغه غربی «بروتاین» تا «بیاریتس» در جنوب پیدا کرده‌اند.

به گفته «فیلیپ آستروک» دادستان عمومی شهر «رن»، مقامات گمرک شماری از بسته‌ها را نیز از درون آب بیرون کشیده‌اند.

آستروک به اخبرگزاری فرانسه گفت: «همان محموله است. همین طور داریم این بسته‌ها را پیدا می‌کنیم. فکر کنم تا مدتی وضع همین باشد».

« با هر جذر و مد بسته‌هایی به ساحل می‌آید. هنوز تعداد بسته‌هایی که  به ساحل می‌آید زیاد است و حدود ۱۰۰ کیلو در روز است.»

به گفته مقامات، خلوص این کوکایین‌ها خیلی بالا یعنی ۸۳ درصد است و ارزش تقریبی آن‌ها در معاملات خیابانی به میلیون‌ها یورو می‌رسد.

آستروک می‌گوید: «این مواد خلوص  بالایی دارند و اگر به همین شکل آن را مصرف کنند خطر بیش‌مصرفی(overdose) خیلی زیاد خواهد بود».

« نگرانیم که مبادا مردم به فکر پیدا کردن و مصرف این مواد بیفتند که خیلی خطرناک خواهد بود. خطر آن هم هست که قاچاقاچیان یا آن‌هایی که چنین وسوسه‌ای دارند پیش خودشان بگویند می‌توانیم پولی از این مواد به جیب بزنیم».

هشدار داده‌اند هر کس که این بسته‌ها را پیدا کرد به آن‌ها دست نزند و فقط به مقامات محلی اطلاع دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ده منطقه ساحلی در ناحیه‌ جنوبی غربی فرانسه را تاکنون قرق کرده‌اند و پلیس افراد پیاده و هم‌چنین خودروهایی را که از توقفگاه‌های مجاور بیرون می‌آیند بازرسی می‌کند.

روز دوشنبه هم پسری ۱۷ ساله را با پنج کیلو کوکایین در ساحل قرق شده لاکانو دستگیر کردند. این ساحل در نزدیکی شهر بوردو قرار دارد و مختص ورزش موج‌سواری است.

کارشناسان فرانسوی برای تعیین منشاء این بسته‌ها با مقامات اروپا و هم‌چنین سازمان مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده در حال همکاری هستند.

«آستروک» اوایل این هفته گفته بود که شاید منشاء این مواد مخدر آمریکای جنوبی باشد و بر اثر بروز توفان از کشتی به دریا افتاده باشند.

به گزارش روزنامه فرانسوی سود-اوست، در ماه سپتامبر نیز بعد از بروز توفان دوریان، بسته‌هایی دارای علامت‌هایی شبیه بسته‌های پیدا شده در فرانسه در سواحل فلوریدا پیدا شده بود.

© The Independent

بیشتر از جهان