انفجار در بازار صراف‌ها در ننگرهار تلفاتی به جا گذاشت

عکس و ویدیوهایی منتسب به این انفجار در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که میزان تخریب این انفجار زیاد است

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت انفجار ننگرهار را بر عهده نگرفته است- رسانه‌های اجتماعی

مقام‌های طالبان در استان ننگرهار واقع در شرق افغانستان گفتند که بعدازظهر سه‌شنبه ۱۵ آذر (۶ دسامبر) انفجاری در بازار صراف‌های این شهر رخ داده است.

حافظ عبدالبصیر زابلی، سخنگوی پلیس طالبان در ننگرهار، به رسانه‌های محلی گفت که مواد منفجره در بازار صراف‌ها در منطقه‌ «چوک تلاشی» منفجر و در اثر آن، شش تن زخمی شده‌اند. هم‌زمان، مسئولان درمانی ننگرهار به رسانه‌های محلی گفتند که در این انفجار ۹ تن زخمی شده‌اند و هم اکنون تحت درمان قرار دارند.

بازار صراف‌ها یکی از شلوغ‌ترین مکان‌ها در شهر جلال‌آباد، مرکز استان ننگرهار، است و روزانه شمار زیادی از ساکنان این استان برای خریدوفروش ارز به این بازار مراجعه می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عکس‌ها و ویدیوهایی منتسب به این انفجار در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که میزان تخریب این انفجار شدید بوده است. احتمال افزایش آمار تلفات ناشی از انفجار ننگرهار نیز وجود دارد.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، اما معمولا گروه داعش در انفجارهای این‌چنینی در این استان دست دارد.

طی یک هفته اخیر، این دومین انفجار در شهر جلال‌آباد است. سوم دسامبر هم یک مین در داروخانه‌ای یونانی متعلق به یک شهروند سیک افغانستان منفجر شد. منابع محلی گفته بودند که در این انفجار شش تن زخمی شدند.

از شهر مزارشریف در شمال افغانستان هم خبر می‌رسد که صبح سه‌شنبه ۱۵ آذر، اتوبوس حامل کارمندان اداره مواد نفتی شهرک بندری حیرتان هدف قرار گرفته است. آصف وزیری، سخنگوی پلیس طالبان در بلخ، گفت که در این حادثه، هفت تن کشته و شش تن زخمی شدند؛ اما یک شاهد عینی به ایندیپندنت فارسی گفت که تعداد تلفات بیش از این است.

با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، برای پوشش خبری رویدادهای انفجاری و مسلحانه در افغانستان محدودیت شدیدی ایجاد شد. طالبان در بیشتر موارد، به خبرنگاران اجازه نمی‌دهند در محل حادثه حاضر شوند و به کادر درمان هم دستور می‌دهند اطلاعاتی در اختیار خبرنگاران نگذارند.

طالبان در طول ۱۵ ماه حاکمیت خود بر افغانستان همواره تلاش کرده‌اند اطلاعات و اخبار را سانسور کنند و برخی مواقع، تلفات انفجارها را کمتر گزارش می‌دهند.

برخلاف ماه‌های نخست حاکمیت طالبان، شمار حملات انفجاری و مسلحانه در افغانستان روزبه‌روز افزایش می‌یابد. طالبان ادعا کرده بودند که قادرند امنیت مردم افغانستان را تامین کنند و نسبت به حکومت سابق افغانستان حملات انفجاری و مسلحانه را کاهش داده‌اند.

بیشتر از