بخت برنده اسکار ۲۰۲۳ در جشنواره فیلم دریای سرخ به نمایش درآمد

ماجرایی که مک‌دونا این بار برگزیده، درباره پیوند دوستی شکسته بین دو مرد است

فیلم سینمایی «بنشی‌های اینیشرین» (The Banshees of Inisherin) که از نظر منتقدان، یکی از بخت‌های جدی اسکار ۲۰۲۳ است، در جشنواره فیلم دریای سرخ جده به نمایش درآمد.

«بنشی‌های اینیشرین»، اثر مارتین مک‌دونا، که در جشنواره ونیز ۲۰۲۲ هم با تحسین و استقبال بسیار مواجه شد، در دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ در جده نیز به اکران شد. این آخرین ماجراجویی مک دونا برای کالین فارل، ستاره نقش اول این فیلم، جایزه بهترین بازیگر جشنواره ونیز را به ارمغان آورد.

این فیلم درست مانند فیلم «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» این کارگردان که در سال ۲۰۱۸ جایزه اسکار را برای فرانسیس مک دورمند، ستاره اصلی خود، به ارمغان آورد، داستانی تکان‌دهنده و تلخ دارد. ماجرایی که مک‌دونا این بار برگزیده، درباره پیوند دوستی شکسته بین دو مرد است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داستان این فیلم در سال ۱۹۲۳ در جزیره خیالی اینیشرین، در حالی اتفاق می‌افتد که صدای درگیری‌های داخلی ایرلند از دریا به گوش می‌رسد. این صدا منادی چیزهایی است که در راه‌اند؛ مبارزه‌ای درونی که به زندگی دامداری به نام پادریک (کالین فارل) و بهترین دوستش کولم (با بازی به همان اندازه درخشان برندن گلیسون) وارد می‌شود. در حالی که پادریک ساده‌لوح است و می‌تواند ساعت‌ها در مورد کود اسب صحبت کند، کولم هنرمندی است که موسیقی می‌نویسد، کمانچه می‌نوازد و مستعد حملات مالیخولیایی است.

این دو دوست جدایی‌ناپذیرند، اما چیزی باعث می‌شود بین آن‌ها بن‌بست ایجاد شود و کولم کم‌کم از پادریک دوری می‌کند. کولم نگران گذران سال‌ها است و نمی‌خواهد وقت خود را با یک «مرد محدود» تلف کند. او در مورد دور نگه داشتن پادریک جدی است و هر بار که پادریک سعی می‌کند با او ارتباط برقرار کند، اتفاق بدی می‌افتد.

بن دیویس، فیلمبردار و مارک تیلدزلی، طراح صحنه، فضای داخلی هنرمندانه‌ای را ایجاد کرده‌اند که شبیه نقاشی‌های قرن هفدهمی ورمیر است. آهنگساز فیلم، کارتر بورول، هم با موسیقی بی‌نقص و هنرمندانه خود فضای فیلم را شبیه به یک افسانه تصویر می‌کند. بازیگران نیز کاملا بی‌عیب‌ونقص‌ ظاهر شده‌اند و همه این‌ها به این فیلم برای تاریخ‌ساز شدن در جوایز اسکار ۲۰۲۳ شانس بسیار خوبی می‌دهند.

بیشتر از فرهنگ و هنر