آمریکا از جدیدترین بمب‌افکن هسته‌ای رادارگریز خود رونمایی می‌کند

بمب‌افکن سنگین بی-۲۱ آمریکا بخشی از برنامه نوسازی در ناوگان هسته‌‌ای پنتاگون به‌شمار می‌رود

چین کماکان به‌عنوان «بزرگترین چالش نظامی-امنیتی ایالات متحده» معرفی می‌شود @usairforce/Twitter  

وزارت دفاع آمریکا در نهایت پس از چندین سال توسعه پنهانی جدیدترین بمب‌افکن دوربرد و رادارگریز خود، از جنگنده هسته‌ای بی‌-۲۱ رونمایی می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه دوم دسامبر (۱۱ آذرماه) در گزارشی نوشت: رونمایی از بمب‌افکن سنگین رادارگریز بی‌-۲۱ بخشی از پاسخ پنتاگون به نگرانی‌های فزاینده در مورد درگیری آینده با چین است.

بر اساس آخرین سند راهبردی وزارت دفاع ایالات متحده، به‌رغم درگیری‌های روسیه در اوکراین، چین کماکان به‌عنوان «بزرگترین چالش امنیتی ایالات متحده» معرفی شده است. بخش مشخصی از این چالش نظامی-امنیتی توصیف شده است.

بمب‌افکن رادارگریز بی-۲۱ آمریکا، جدیدترین جنگنده نیروی هوایی ارتش آمریکا در ۳۰ سال گذشته به‌شمار می‌رود و نمونه پیشرفته و توسعه‌یافته بمب‌افکن رادارگریز بی-۲ به‌‌حساب می‌آید.

این بمب‌‌افکن دوربرد و هسته‌ای، ساخت شرکت صنایع دفاعی-هوافضای «نورثروپ گرومن» است و قرار است برای نخستین بار در تاسیسات نیروی هوایی ارتش آمریکا در پال‌مدیل کالیفرنیا رونمایی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آسوشیتدپرس به‌نقل از مدیر اجرایی شرکت نظامی «نورثروپ گرومن»  نوشت: «قابلیت‌های محاسباتی» این بمب‌افکن جدید، در مقایسه با نمونه مشابه قبلی در نیروی هوایی آمریکا، بسیار پیشرفته‌تر است.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، طراحی و ساخت بمب‌افکن سنگین رادارگریز بی‌-۲۱ ارتش ایالات متحده بخشی از تلاش‌های پنتاگون، برای نوسازی ناوگان هسته‌ای آمریکا به‌شمار می‌رود که شامل تاسیسات پرتاب موشک‌های بالستیک هسته‌ای و کلاهک‌های زیردریایی هم می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بخش دیگری از گزارش روز جمعه خود، به‌نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا نوشت: چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ با توسعه برنامه‌های اتمی خود، ۱۵۰۰ سلاح دیگر به زرادخانه اتمی‌اش بیافزاید.

به‌گفته مقام‌های پنتاگون، مقابله با سلاح‌های مافوق صوت، توانایی جنگ سایبری و قابلیت‌های فضایی چین، از چالش‌های اصلی ایالات متحده در قبال پکن به‌شمار می‌رود.

بیشتر از جهان