مادرخوانده مستعفی شاهزاده ویلیام کیست؟

گفته‌های نسنجیده این ندیمه‌ ۸۳ساله ملکه الیزابت فقید نزدیک بود تمام زحمات ملکه جدید بریتانیا را بر باد دهد

لیدی سوزان هاسی که مادرخوانده ولیعهد بریتانیا محسوب می‌شود، پس از «اظهارنظرهای نپذیرفتنی و عمیقا تاسف‌انگیز» خطاب به مهمان زن سیاه‌پوست در مراسم پذیرایی در کاخ باکینگهام، از مسئولیت‌هایش استعفا داد؛ اما مشخص نیست تاثیر سخنان او چقدر تلاش‌های چارلز و کامیلا در جهت «دور ماندن از اتهام های مربوط به تبعیض نژادی» را کمرنگ کند.

لیدی هاسی ۸۳ ساله، که شش دهه طولانی وفادارانه به‌عنوان ندیمه ملکه فقید خدمت کرده و کارکنان سلطنتی او را «سر دختر شماره ۱» لقب داده بودند، از یکی از مهمان‌های بریتانیایی کاخ پرسیده بود که «در اصل به کجای آفریقا تعلق دارد؟»

گفته‌های نسنجیده ندیمه‌ ملکه الیزابت فقید که نزدیک بود تمام زحمات ملکه جدید بریتانیا را بر باد دهد با عکس العمل سریع شاهزاده ویلیام مواجه شد. 

این ندیمه ملکه پیشین بریتانیا یکی از کارکنان کلیدی در دفتر خصوصی پادشاه نیست، اما دوست صمیمی چارلز است که او را مادرخوانده پسر بزرگش ویلیام کرده است. بر اساس گزارش‌ها، او یکی از نزدیک‌ترین افراد مورد اعتماد ملکه الیزابت دوم بود. 

لیدی هاسی، باسابقه‌ترین ندیمه ملکه الیزابت، اولین‌بار در سال ۱۹۶۰ و در همان زمانی که ملکه سومین فرزندش، شاهزاده اندرو، را به دنیا آورد، به خدمت گرفته شد و در بخش‌هایی از سریال تلویزیونی «تاج» محصول نتفلیکس، او را در کنار ملکه می‌بینیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سوزان کاترین هاسی، بارونس هوسی از برادلی شمالی، پنجمین و کوچک‌ترین دختر دوازدهمین ارل والدگریو و مری هرمیون، کنتس والدگریو، در سال ۱۹۳۹ به دنیا آمد.

او خواهر وزیر پیشین کابینه محافظه‌کار، ویلیام والدگریو است و همسر فقیدش، مارمادوک هاسی، از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۶ رئیس بی‌بی‌سی بود.

لیدی هاسی دو فرزند دارد. یکی از آن‌ها، دختر کاترین، پیرو مادرش به خدمت سلطنتی رفت و به‌عنوان یک همراه رسمی برای کامیلا، به ملکه همسر خدمت می‌کند.

اما سابقه طولانی، نزدیکی به ولیعهد و دوستی با پادشاه باعث نشد که گفته‌های لیدی هاسی نادیده گرفته شود. ویلیام قبل از پرواز به آمریکا برای شرکت در مراسم جایزه «عکس زمین» از سخن مادرخوانده‌اش اظهار تاسف کرد و سخنگوی کنزیگتون گفت: «نژادپرستی جایی در جامعه ندارد.»

بیشتر از زندگی